terug naar selectie

Walter Kemperink

Finance Manager
Vakgebied: Finance & Accounting – management
Functie: Finance Manager, Hoofd Administratie, Manager Corporate Finance, Manager Crediteuren, Manager Finance, Manager Finance & Control, Manager Planning & Control, Manager Financiële Administratie 
Locatie: Brabant, Flevoland, Gelderland, Limburg, Noord-Holland, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland, Randstad, Midden-Nederland, West-Nederland, Zuid-Nederland, Benelux, België, Duitsland
Tarief: €80 - €100
Beschikbaarheid: 36 - 40, > 40 uur

BeschikbaarLaatste check: 17 februari 2020
Linkedin Contact
Profiel
CV & Portfolio

Interim Finance Manager met hands on mentaliteit. 

Branche/sector
Communicatie en Media, Consultancy, Facilitaire dienstverlening, Financiële dienstverlening, Gezondheidszorg en welzijnszorg, Handel en retail, Horeca, Recreatie, Toerisme en Cultuur, Informatie en Communicatie Technologie (ICT), Intermediairs, Onderwijs en Onderzoek, Technische dienstverlening, Transport en Logistiek, Banken en Verzekeraars, Welzijn, jeugdzorg en kinderopvang
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
HBO
Leidinggevende ervaringen
Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
18
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
Exact
Expert
Excel
Expert
SAP
Goed
Oracle
Goed
FIS 2000
Goed
Coda
Goed
Account View
Goed
Cubic
Goed
K8 Kerridg/ADP
Goed
Finall
Goed
QAD
Goed
Navision
Goed
april 2019 - februari 2020
Interim Finance manager
GITP Aanbieder van assessments en opleidingen 250 medewerkers Functie: Interim Finance Manager • Leiding geven aan 5 personen • Verbeteren maandafsluitingsproces • Aanspreekpunt fiscale aangelegenheden (BTW, VPB, LB) • Implementatie BTW module Navision • Verbeteren processen • Opstellen jaarrekening Financieel pakket: Navision
december 2017 - maart 2019
Interim Finance manager
Endologix Producent van medische hulpmiddelen. Hoofdkantoor in US. Beursgenoteerd aan de NASDAQ Functie: Interim Finance Manager • Maandafsluiting en rapporteren aan hoofdkantoor in de U.S.A • Verantwoordelijk voor SOX controls • Verantwoordelijk voor belastingen (VAT, CIT) 7 landen • Aanspreekpunt voor SOX en Statutory audits • Opstellen jaarrekening • Implementeren rapportages Poolse balastingdienst (SAF-T, SAF-MAG) • Review loonadministratie van de afgelopen jaren (o.a. WKR regeling) • Sluiten van buitenlandse entiteiten Financieel pakket: QAD
oktober 2017 - december 2017
Interim Finance manager
Nichia Chemicals GmbH Producent van LED verlichting. Hoofdkantoor in Japan Functie: Interim sr. Accounting manager Germany Vereisten: kennis van Duitse taal en German GAAP • Maandelijkse rapportages voor de Duitse entiteit • Duitse BTW aangiftes en overige lokale rapportages • Optimaliseren processen Financieel pakket: Exact
juni 2017 - oktober 2017
Interim Finance manager
PostNL Mail en logistics solutions 24.000 medewerkers Functie: Interim Project Manager • Manager van de financiële afdeling van een overgenomen bedrijf • Maandelijkse rapportages • Projectmanager van een fusie van drie entiteiten. Financieel pakket: Account View
mei 2017 - juni 2017
Interim Finance manager
BeFrank Pensioeninstelling, onderdeel van Delta lloyd. 6000 medewerkers Functie: Financieel interim manager • Maandafsluitingsproces verbeteren • Coachen medewerkers fin. Administratie • Herontwerp van rapportages • WFT rapportages naar De Nederlandse Bank Financieel pakket: Exact
april 2016 - maart 2017
Interim Finance manager
Cunningham & Lindsey Schade expertise bedrijf. 6000 personeelsleden 600 vestigingen wereldwijd. Hoofdkantoor in de US. 250 personeelsleden in Nederland. Functie: Financieel interim manager • Verplaatsen van de administratie naar het shared servcie centre in India • Migratie van Exact naar SAP • Maandelijks rapporteren financiële cijfers aan het hoofdkantoor • Aansturen van 6 medewerkers • Aanspreekpunt voor belastingen, accountant en loonadministratie • Herinrichten van processen Financieel pakket: Exact en SAP
januari 2016 - april 2016
Interim Finance manager
SGE Stichting Gezondheidscentra Eindhoven (SGE) 10 gezondheidscentra met 300 personeelsleden. Huisartsen, fysiotherapeuten, psychologen, apotheken Functie: Financieel interim manager Weer opnieuw bij deze opdrachtgever gevraagd voor ondersteuning. Ditmaal vooral om processen te herinrichten. • Review processen van debiteurenbeheer • Review administratieve processen afdeling fysiotherapie • Ondersteuning bij implementatie van een nieuw salarispakket. Financieel pakket: Finall
september 2014 - januari 2016
Interim Finance manager
Travelcard Credticard maatschappij Functie: Financieel interim manager • Review van alle processen van de finance afdeling • Review, en ondersteuning maandafsluiting proces • Opschonen balansrekeningen, maken balansdossiers tbv accountant • Verbeteren/automatiseren van dagelijkse processen • Bouwen van rapportages en dashboards in Excel • Beschrijven processen interface tussen transactiesysteem en financieel systeem. • Ondersteuning bij de overgang naar nieuw kaarttransactiesysteem (10 miljoen transacties per jaar) o.a. opsporen inconsistenties, opschonen database • Ondersteunen/coachen medewerkers finance Financieel pakket: Coda
maart 2014 - juli 2014
Interim Finance manager
Rodersana GGZ instelling voor verslavingszorg Functie: Financieel interim manager • In opdracht van de aandeelhouders waarnemen van de ontslagen financieel directeur • Boekenonderzoek naar levensvatbaarheid van de onderneming • Afwikkelen faillissement van RoderSana in samenwerking met de curator • Voorbereidingen treffen voor de doorstart van RoderSana Financieel pakket: Exact
juni 2013 - februari 2014
Interim Finance manager
Marsh Verzekeringstussenpersoon. Vestigingen wereldwijd Functie: Interim controller • Opnieuw gevraagd om een aantal processen te herdefiniëren. • Vreemde valuta posities • Onderzoek naar het maandafsluitings proces • Leiding geven aan de locale financiële administratie • Optimaliseren processen tussen administraties in Engeland en India • Optimaliseren loonadministratie • Opzetten van een nieuwe controllers functie in Nederland en België Financieel pakket: Oracle
januari 2012 - juni 2013
Interim Finance manager
10 gezondheidscentra met 300 personeelsleden. Huisartsen, fysiotherapeuten, psychologen, apotheken Functie: Financieel interim manager • Verbeteren processen • Leiding geven aan financiële administratie (8 personen) • Maandrapportages • Opstellen jaarrekening (RJ 640) • Credit control (60.000 klanten, 1.000.000 transacties per jaar) Financieel pakket: Finall (Bizon)
mei 2011 - maart 2012
Interim Finance manager
Marsh Verzekeringstussenpersoon. Vestigingen wereldwijd Functie: Corporate accountant • Verantwoordelijk voor de uitrol van inkoopordersysteem in Nederland. (Ibuy van Oracle). Inrichten proces t/m instructie personeel. • Verantwoordelijk voor het crediteurenproces en personeelsdeclaraties dat in het SSC in India wordt afgehandeld. • Controle op de verzekeringsadministratie (fiduciary accounting) m.b.t. inkomende geldstromen. • Advies en implementatie over corporate administratie m.b.t. taakverdelingen intern en het shared service centre. Financieel pakket: Oracle
december 2010 - mei 2011
Interim Finance manager
Initial Hokatex Rentokil Zakelijke dienstverlener. Vestigingen wereldwijd. Functie: Manager grootboek shared service centre Benelux. Probleem: Met een volledig nieuw team van mensen de administratie in een ssc opzetten. • Leiding geven 5 medewerkers • Maandelijks rapporteren • Opleveren controle dossier voor accountant • Herdefiniëren van werkprocessen Financieel pakket: Fis 2000
juli 2010 - oktober 2010
Interim Finance manager
Teleperformance Callcenter met 2000 medewerkers Functie: Projectleider implementatie tijdschrijfsysteem • Uitrol van een nieuw tijdschrijfsysteem voor alle medewerkers • Advies over wijzigingen in het tijdschrijfsysteem • Ontwikkelen van controll tools voor de HR database • Opschonen van HR database Financieel pakket: Exact
december 2009 - juni 2010
Interim Finance manager
Afab Bank/verzekeraar Functie: Financieel interim Manager • Fusie van vijf administraties • Opzetten van drie nieuwe administraties met Exact software • Opzetten nieuw rapportage systeem • Maandelijks rapporteren/consolideren • Verplaatsing van de administratie van Amersfoort naar Assen Financieel pakket: Exact
december 2008 - december 2009
Interim Finance manager
Azalea Maritime B.V. Manning agent voor zeeschepen Onderdeel van Mitsui O.S.K. Lines Tokyo Functie: Financieel interim Manager Probleem: Processen waren niet goed ingericht. Er was te veel personeel bezig met de administratie. • Reorganisatie van de financiële afdeling (intern en klanten administratie) • Opzetten salarisadministratie (900 zeelieden) • Leiding geven over de afdeling (15 fte) (aan het einde van de opdracht was de afdeling afgeslankt tot 6 FTE) • Rapporteren aan hoofdkantoor in Tokyo • Transfer deel van de administratie naar de Filippijnen • Herdefiniëren van werkprocessen Financieel pakket: Exact
september 2007 - december 2008
Interim Finance manager
SHL Consultants bureau voor assessments Vestigingen wereldwijd Functie: Controller Netherlands • Opnieuw uitvoeren conversie nieuw financieel systeem • Herdefiniëren van werkprocessen • Leiding geven financiële administratie • Rapporteren aan het hoofdkantoor in de UK • Transfer van de administratie naar een shared service centre (SSC) • Voeren van de salarisadministratie Financieel pakket: Sun
maart 2007 - september 2007
Interim Finance manager
Schadébo Groothandel in interieur materialen 85 medewerkers Functie: Financieel interim manager • Verhelpen van problemen met het software systeem (K8 van Kerridge/ADP) • Leiding geven aan de financiële afdeling (10 personen) • Rapporteren aan de directie Financieel pakket K8 Kerridge ADP
november 2006 - juni 2007
Interim Finance manager
RIBW Haarlem Geestelijke gezondheidszorg 200 medewerkers Functie: Controller/proces manager Doel van de opdracht was het verbeteren van rapportages en werkprocessen • Herdefiniëren van werkprocessen • Opzetten facturatiesysteem voor telefonie • Ondersteuning voor de HKZ certificering • Herontwerp van rapportages (Excel add-in van Exact) Financieel pakket: Exact
augustus 2006 - maart 2007
Interim Finance manager
Kwintes (RIBW) Geestelijke gezondheidszorg 350 medewerkers Functie: Controller/proces manager Werkzaamheden: • Opnieuw opzetten van de activa administratie (10.000+ items) • Ondersteunen HEAD in budgetteringsproces • Problemen verhelpen in het grootboek als gevolg van een fusie • Herdefiniëren van werkprocessen Financieel pakket: Exact Financials
februari 2006 - augustus 2006
Interim Finance manager
2e2 IT detacheringsbureau 120 medewerkers Functie: Financieel interim manager Werkzaamheden • Leiding geven aan de financiële administratie • Onderzoek nieuw financieel pakket • Voorbereiden implementatie Exact Globe 2003 • Processen herdefiniëren • Ontwerp intranet voor time & billing Financieel pakket: Exact
augustus 2005 - januari 2006
Interim Finance manager
Recources Global Professionals Interim management bureau 150 medewerkers in Nederland Hoofdkantoor in de V.S. , beursgenoteerd aan de Nasdaq Functie: Interim process specialist shared service centre Werkzaamheden: • Opzetten van de afdeling time & billing in het Shared Service Centre (SSC) • Ontwikkelen en testen van een nieuw web based time & billing systeem. • Trouble shooter in het time & billing process Financieel pakket: Great Plains
februari 2005 - augustus 2005
Interim Finance manager
Yusen Air & Sea Service Benelux Logistiek bedrijf 100 medewerkers in de Benelux Hoofdkantoor in Japan, beursgenoteerd. Functie: Interim accounting manager Werkzaamheden: • Reorganiseren van de financiële administratie • Leiding geven (4 personen) • Maandelijkse rapportages • Begeleiding conversie Exact Windows naar Exact Globe 2003 • Salarisadministratie (ADP) • BTW fiscaal vertegenwoordiger aangiften Financieel pakket: Exact
mei 2003 - december 2004
Interim Finance manager
MPE Automatisering Industriële proces automatiseerder 140 medewerkers Vestigingen in Nederland, Duitsland, België, Thailand Functie: Interim Controller Werkzaamheden: • Opzetten van een shared service centre (SSC). De administraties van Nederland, België en Duitsland moesten vanuit een lokatie gevoerd gaan worden. • Alle Nederlandse, Belgische en Duitse fiscale aangelegenheden • Optimaliseren van de projectadministratie en tijdschrijfsysteem (Exact Globe software). • Realisatie van een web-based global management informatie systeem • Leiding geven aan de financiële administratie • Maandelijkse rapportages en consolidatie • Opstellen jaarrekening Financieel pakket: Exact
januari 2003 - april 2003
Interim Finance manager
MBO Raad Overkoepelend adviesorgaan voor alle MBO-scholen. 65 medewerkers Functie: Projectleider implementatie tijdschrijfsysteem Werkzaamheden: • Onderzoek naar de mogelijkheden van tijdschrijven • Kostprijsbepaling uurtarieven • Implementatie tijdschrijfsysteem PRS van Kinsley
september 2002 - oktober 2002
Interim Finance manager
Paramount Home Entertainment International Amerikaanse filmmaatschappij met vestigingen wereldwijd. In Amsterdam is een shared service centre van Paramount gevestigd waar de administratie wordt gevoerd voor zes landen. Functie: BTW specialist internationale BTW voor het Europese hoofdkantoor. Werkzaamheden: • Opnieuw opzetten van de BTW administratie in SAP, voor Nederand, Engeland en Duitsland. • Verzorgen van de Nederlandse, Duitse en Engelse BTW aangifte • Reconstructie van BTW verplichtingen van voorgaande jaren • Opnieuw opzetten van de bronbelasting administratie op royalty’s Financieel pakket: SAP
juni 2001 - april 2002
Interim Finance manager
&Samhoud Service Management &Samhoud is een management consulting bedrijf met ongeveer 80 medewerkers met vestigingen in Utrecht, Zweden en Duitsland. Functie: Controller Werkzaamheden: • Leiding geven aan de financiële administratie • Aansturen administraties in Zweden en Duitsland • Maandelijkse rapportages en consolidatie (7 B.V.’s) • Verbeteren van het administratieve proces en projectadministratie. Exact SQL software met E-project gekoppeld aan een intranet. • Alle fiscale aangelegenheden. (BTW, LB, VPB contact onderhouden met belastingdienst) • Volledige salaris administratie (Exact software) en advisering aan de personeelsafdeling over fiscale aangelegenheden, personeelsverzekeringen en secundaire arbeidsvoorwaarden. Financieel pakket: Exact
februari 2000 - juni 2001
Interim Finance manager
PriceWaterhouseCoopers Op de afdeling Interim Finance Solutions werd ik aan bedrijven als financieel specialist verhuurd. Functie: Senior projectmedewerker Projecten: -&Samhoud Service management, zie boven. Na 5 maanden via PWC bij &Samhoud gewerkt te hebben ben ik in dienst getreden bij & Samhoud - Jeol Japans electronica bedrijf, vestigingen wereldwijd. Functie: Financial Manager Werkzaamheden: • Leiding geven aan de financiële administratie (3 personen), rapportages maken voor het hoofdkantoor in Tokyo, opstellen jaarrekening, administratie opnieuw opzetten met Cubic software. Salarisadministratie. - Slotervaart Ziekenhuis, 1200 medewerkers. Functie: Assistent Controller Werkzaamheden: • Onderzoek naar de kostprijzen van de leveringen die het ziekenhuis deed aan derden. -Instituut voor jeugdhulpverlening. Functie: Controller Werkzaamheden: • Leiding geven aan de financiële administratie (6 personen). Achterstanden wegwerken, opstellen jaarrekening. - Volksuniversiteit Amsterdam Functie: Administrateur Werkzaamheden: • Opzetten van de financiële administratie met Exact software. Opstellen jaarrekening. Salaris administratie.
mei 1992 - februari 2000
Hoofd administratie
T&T Tentoonstellingsbouw B.V. T&T ontwerpt, bouwt en begeleidt tentoonstellingsprojecten in binnen en buitenland. Aantal werknemers: 20 Functie: Administrateur Werkzaamheden: • Opzetten van de administratie met Exact software. • Debiteuren/crediteuren administratie. • Projectadministratie. • Alle fiscale aangelegenheden. • Opstellen jaarrekening • Systeembeheer • Salarisadministratie
januari 1992 - mei 1992
Administrateur
Zantman Mode Groep Groothandel in dames en herenkleding met vestigingen in Nederland, België en Duitsland. Aantal werknemers: 120. Functie: Administrateur (Tijdelijk via uitzendbureau)
september 1991 - januari 1992
Administrateur
Rai – Langfords B.V. Organisator van beurzen. Aantal werknemers: 25 Functie: Administrateur
januari 1990 - september 1991
Administrateur
Kemtrade B.V. Groothandel in souvenirs Functie: Administrateur