terug naar selectie

René Verhoeven

Afdelingsmanager
Vakgebied: Management & support – management
Functie: Afdelingsmanager, Procesmanager, Operations Manager, Manager Verkoop/ Sales, Manager Marketing, Manager HR/ Personeelszaken, Manager Finance, Manager Bedrijfsbureau, Frontoffice Manager, Commercieel manager, Backoffice Manager, Sales manager
Locatie: Brabant, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland, Heel Nederland, België
Tarief: €75 - €125
Beschikbaarheid: 1 - 8, 8 - 16, 16 - 20 uur

business development crm nps change commercie marketing customer experience financieel management lean klantenservice stuurinformatie transitie operations
BeschikbaarLaatste check: 23 oktober 2018
Linkedin Contact
Profiel
CV & Portfolio

Een gedreven, energieke persoonlijkheid met een ondernemende instelling en een open, positieve uitstraling, die op constructieve wijze richting geeft en graag in een professionele omgeving en op natuurlijke manier met anderen samenwerkt om tot wezenlijke resultaten te komen. Inspireert anderen, door het ontwikkelen van een sterke collectieve ambitie en het creëren van een high performance cultuur. Heeft een passie voor (continu) ontwikkelen, realiseren en verbeteren van markt- en klantgedrevenheid van complexe organisaties en/of netwerken in dynamische, uitdagende omstandigheden.

Kwaliteiten:
* Het versterken van het ‘van buiten naar binnen’ denken en doen om als organisatie blijvend in te spelen op continu veranderende omstandigheden
* Het bepalen van de strategische koers en doelstellingen, dit tactisch te vertalen naar speerpunten en projecten plus ervaring om (op een lean manier) het werk van alledag te organiseren en structureren.
* In staat financieel beleid (richtlijnen, controle, rapportages) en operationele bedrijfsvoering te koppelen en aan te sturen. 

Ervaringsgebieden: change en transitie, (new) business development en startups, marketing, sales, klantenservice, operations, strategie. 

Specialiteiten: lean operational management, customer experience, (financiële) management informatie, NPS, CRM, people management.

Branche/sector
Consultancy, Financiële dienstverlening, Gezondheidszorg en welzijnszorg, Informatie en Communicatie Technologie (ICT), Intermediairs, Banken en Verzekeraars
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
WO
Titel (afgeronde opleiding):
drs.
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
4
Ervaring als MT-lid
Ja
februari 2017 - januari 1970
Directeur
Namens samenwerkende partners vanuit overheden, ondernemers, onderwijs en zorg als aanjager en concept ontwikkelaar verantwoordelijk voor de broedplaats gericht op gezond leven - welzijn - zorg. Innovatoren kunnen hier in (zeer) vroege fase terecht om hun idee te toetsen op toegevoegde waarde en, in geval van kansrijke concepten, effectief te ontwikkelen tot een succesvolle oplossing. Het is dé ontmoetingsplek voor ondernemers, startend en bestaand, met een innovatief, uniek en schaalbaar idee. Hier komen gezonde ideeën tot leven!
april 2016 - april 2017
Senior Manager Operations
Ten eerste op orde brengen en houden van de allerbeste klantenservice op het gebied van declaraties van zowel verzekerden als zorgverleners door het vormgeven en borgen van een nieuwe en betere manier van controleren en verwerken. Dit in samenwerking met collega's uit de keten, waaronder operations en zorginkoop, 6 teammanagers plus 140 mensen. Verantwoordelijk voor de vestiging Goes van een van de grote zorgverzekeraars.
oktober 2015 - december 2015
Directeur Healthcare
Voor disruptieve startup in de energiesector marktverkenning uitgevoerd, business model ontwikkeld, business plan opgesteld, financials eerste drie jaar uitgewerkt en aanpak doorontwikkeling serviceconcept opgesteld.
mei 2015 - september 2015
Business development manager
Organisatie actief bij gemeenten en woningbouwcorporaties met de wens de zorgsector te gaan bewerken geholpen met marktverkenning (i.s.m. ZorgVuldig Advies), de ontwikkeling van een marktspecifieke propositie (gericht op de langdurige zorg, waar de behoefte het grootst blijkt) en aanpak voor eerste marktbewerking ontwikkeld.
november 2014 - juni 2015
Regiomanager
Per direct vervanging voor manager met P&L verantwoordelijkheid (commercieel en operationeel) die op non-actief werd gesteld i.v.m. een reorganisatie die na een jaar nog niet succesvol was doorgevoerd (integratie twee regio's), terwijl de volgende reorganisatie (digitaliseringsslag) met impact voor klanten en medewerkers voor de deur stond. Beide succesvol binnen tijd en budget gerealiseerd met tevredenheid bij belangrijkste klanten plus positieve ontwikkeling in de spirit van de nieuw gevormde regio.