terug naar selectie

René Maine du

Manager Finance & Control
Vakgebied: Finance & Accounting – management
Functie: Manager Finance & Control, CFO / Financieel directeur, Directeur Finance & Control, Finance Manager, Hoofd Administratie, Manager Finance, Manager Planning & Control, Manager Financiële Administratie 
Locatie: Brabant, Flevoland, Gelderland, Limburg, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zuid-Holland
Tarief: €65 - €85
Beschikbaarheid: 1 - 8, 8 - 16, 16 - 20, 20 - 24, 24 - 32 uur

liquiditeitverbeteren ondernemingsplan rapportage productiviteit resultaatverbeteren analyse
BeschikbaarLaatste check: 14 mei 2018
Linkedin Website Contact
Profiel
CV & Portfolio

REDUMA organisaties financieel op de rit houden, verbeteren of weer op de rails zetten    De radar van REDUMA scant de geldstromen, om liquiditeit & efficiency/ resultaat  in de grip te krijgenen houden    Voor een helder beeld hoe de organisatie er voor staat en waar resultaat & liquiditeit naar toe gaat    Resultaatgericht klankbord en probleemoplosser, met op maat gemaakte rapportages, analyses, prognoses en verbeter advies.   Ook tijdelijk inzetbaar als uw financiële kracht uitvalt, of voor ondersteuning/ second opinion of uitvoeren van extra werkzaamheden; zoals voor snelle jaar afsluiting, herorientatie/ reorganisatie of bedrijfsoverdracht (fusie/ overname)    REDUMA staat voor: REsultaatgericht + DUidelijk advies = MAnagement controle.   Laat mij met u meedenken voor verbetering van de organsiatie    

Missie   Ondernemers financieel ontzorgen; zodat zij kunnen blijven ondernemen waar hun expertise & passie ligt                                              Visie      Meten = Weten met op de onderneming afgestemde rapportages, analyses en prognoses                                                                              Focus     Proces van opdracht tot betaling ontvangst, voor meer liquiditeit en efficiency                                                                                              Doel       SAMEN een stevig fundament bouwen; voor een langdurigee & gezonde toekomst                                                                                  René du Maine = doortastend, initiatiefrijk en gedreven om doelen te helpen bereiken.  Troubleshooter met helikopter view; om meer resultaat uit medewerkers en efficiency in organisaties te halen. 35 jaar financiele management ervaring in handels-, productie, projecten en service bedrijven  Voor ondernemers en stakeholders die flexibele financiële kennis & ervaring willen inzetten om de organisatie beter in de grip te houden. Investeer in ontzorging om te blijven ondernemen, Schakel ondersteuning in voordat het te laat is ! Bel / mail voor een vrijblijvend gesprek en ondernemingsscan.

 

Branche/sector
Bouw en Vastgoed, Consultancy, Facilitaire dienstverlening, Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Financiële dienstverlening, Gezondheidszorg en welzijnszorg, Handel en retail, Industrie en productie, Intermediairs, Land- en tuinbouw, Overheid en semi-overheid, Technische dienstverlening, Transport en Logistiek
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
Post-HBO
Titel (afgeronde opleiding):
HEAO BE + AA Accountancy & Belasting
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
6
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
Exact
Expert
Cash
Goed
I Proffit / Inventive
Goed
Informer
Matig
Navision
Matig
januari 2018 - december 2018
Start up opzetten & begeleiden
Grafisch ontwerper + webdesign + fotograaf ondersteunen bij opzetten administratie & webwinkels en samenwerking. Van opstellen ondernemingsplannen, prognoses tot uitvoeren financiële administratie, rapportage
december 2017 - juni 2018
Opstarten basisschool
Bestuur ondersteunen voor het opstarten van een nieuw te vormen basisschool, met KDV en naschoolse opvang. Van inrichting gebouw tot aannemen personeel, werven van klanten, samenwerking contract KDV en prestatie/ financiering afspraken gemeente & ministerie. instellen RvA
juni 2017 - juni 2018
Externe Fxpertise/ Advies
Hoofd administratie + Management ondersteunen snelle maand afsluiting met liquiditeit + resultaten rapportages Holding & 3 dochter bedrijven. Opzetten vergelijkbare indeling financiële administraties, budgetten en rolling forecasts
juni 2017 - juni 2018
Start up begeleiden
Jonge zelfstandige met een webwinkel in detail handel begeleiden met in- & verkoop administratie, financiën, financiering en fiscale zaken. Maandelijkse rapportages + op- & bijstellen budgetten van resultaat tot liquiditeit
maart 2017 - december 2017
Admin + efficiency verbeteren
Administratief proces en efficiency verbeteren Bedrijf komt uit diep dal en moet worden overgedragen om te groeien. Aandacht op meer marge & cash. Vervolgens nieuwe rapportages en meer jaren planning
februari 2017 - juni 2018
Callamiteiten management
MKB eigenaar, alleen bevoegd & beheerder acuut uitgevallen en niet aanspreekbaar voor de onderneming. Bedrijf (10 man personeel) draaiende houden, offertes, opdrachten, calculaties & fin positie boven water krijgen.
augustus 2016 - december 2018
Financieel adviseur familiebedrijf
Taken, verantwoordelijkheden & rapportage binnen familiebedrijf opgezet & ingevoerd Planning, budget + rapportage 2017 opgezet voor 4 activiteiten van omzet/ marge tot resultaat & cash flow Familie statuut ingevoerd, blijf elk kwartaal betrokken bij evaluatie, prognose & bespreking
maart 2016 - februari 2017
Verander Manager
Familie onderneming helder inzicht geven + verbeteren van resultaat tot liquiditeit Administratieve processen & verantwoordelijkheden management her-inrichten. Management rapportage + kritische controle punten en KPI's invoeren.
januari 2016 - juni 2017
Liquiditeit optimalisatie
Processen verbeteren voor snellere inkomstenstroom en inzicht in efficiency + resultaat ontwikkeling. Afstemmen inkopen + voorraden met productie / projecten, incl. risico analyse
november 2015 - december 2017
Familie Controller
Begeleiden familie met overdracht 3 ondernemingen aan kinderen. Financieringsbehoefte + liquiditeit bepalen. Risico analyse contracten leveranciers & wederverkopers. Opzetten nieuwe administratie met budgetten & prognoses per kwartaal voor afstemming financiers & stakeholders.