terug naar selectie

Patrick Harms

Communicatie manager
Vakgebied: Marketing, Sales & Communicatie – communicatie
Functie: Communicatie manager, Communicatie adviseur, Communicatie Directeur, Communicatie medewerker, Hoofd Communicatie, Manager Public Relations, PR manager
Locatie: Noord-Holland, Utrecht, Zuid-Holland, België, Duitsland, Europa, Buiten Europa
Tarief: €100 - €145
Beschikbaarheid: 32 - 36 uur

Overtuigingskracht Denkende doener Snel ingewerkt Proactief Organisatorisch & politiek-bestuurlijk sensitief Besluitvaardig Gericht op samenwerken Strategisch Coachend leidinggevend
BeschikbaarLaatste check: 21 februari 2018
Linkedin Website Contact
Profiel
CV & Portfolio
Branche/sector
Consultancy, Energiebedrijven, Gezondheidszorg en welzijnszorg, Horeca, Recreatie, Toerisme en Cultuur, Onderwijs en Onderzoek, Overheid en semi-overheid, Telecommunicatie, Banken en Verzekeraars
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
HBO
Titel (afgeronde opleiding):
Senior Corporate Communications Professional
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
11
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
MS Office
Goed
Sharepoint
Goed
CMS-systemen
Goed
Adobe Premier CC
Goed
maart 2015 - mei 2015
Consultant Crisis Communicatie Strategie
Voor Vattenfall AB in Stockholm, Zweden o.a. het bestaand Europees corporate crisis communicatieplan herontwikkeld en opstellen bijbehorend groepsbrede implementatieplan.
mei 2013 - november 2014
Direct Incident & Crisis Manager Sweden
Voor Vattenfall AB in Stockholm, Zweden verantwoordelijk voor advisering Raad van Bestuur Groep en hoger management Nordics omtrent incident & crisis management vanuit corporate communicatie oogpunt en executie van noodzakelijke acties. O.a. leiding geven aan strategisch crisisteam op landelijk en groepsniveau. Tevens ontwikkeling en executie trainingsprogramma voor hoger & middenmanagement / duty organisatie in alle 7 Vattenfall landen.
november 2012 - april 2013
Internal Communications Advisor Generation
Advisering hoger management in Nederland van de Vattenfall Business Divisie Generation (elektriciteitsproductie Nuon) inzake aanpak interne communicatie tijdens turbulente marktomstandigheden. Tevens projectleider voor interne open dag ter gelegenheid van 2 nieuwe elektriciteitscentrales.
oktober 2011 - april 2012
Sr. Beleidsadviseur / Project co-ordinator reorganisatie
In opdracht van GGD IJsselland te Zwolle verantwoordelijk voor project-management 1ste fase reorganisatie. O.a. ontwikkeling nieuwe missie/visie, organisatiestructuur en managementfilosofie. Tevens afhandeling advies OR. Als sub-opdracht organisatie en werkwijze afdeling communicatie doorgelicht.
augustus 2010 - augustus 2011
Woordvoerder
Binnen het team mediarelaties van Nuon verantwoordelijk voor ontwikkeling en uitvoering van mediastrategie rond o.a. dossiers duurzame energie-opwek, stadswarmte en HR. Tevens advisering Raad van Bestuur waar nodig.
oktober 2009 - juli 2010
Lid MT Corporate Communicatie / Lead Externe Communicatie
Voor drinkwaterbedrijf Vitens de opzet/werkwijze team Mediarelaties ontwikkeld en geïmplementeerd, binnen het MT de herstructurering communicatie afdeling mede-vormgegeven. Dagelijkse aansturing van 6 decentrale communicatie-adviseurs ten aanzien van externe communicatie. Sr. woordvoerder / adviseur Raad van Bestuur inzake alle corporate communicatie onderwerpen.
mei 2009 - september 2009
Communications Officer
Voor FMO (de Nederlandse ontwikkelingsbank) o.a. advisering media-benadering en profilering hoger management/Raad van Bestuur. Vertegenwoordigen van FMO in contacten met media/pr-team bij investeringspartners en ontvangende financiële instellingen in opkomende landen. Tevens verantwoordelijk voor coördinatie productie van het door FMO geïnitieerde UpSides magazine.
april 2009 - juli 2010
Ambtelijk projectcoördinator / adviseur commissie Burgering
Ambtelijk projectmanagement voor commissie van Wijzen ingesteld door aandeelhouders drinkwaterbedrijf Vitens. O.a. ambtelijke voorbereiding en verslaglegging vergaderingen commissie en ondersteunend team van experts. Tevens coördinatie werkzaamheden commissievoorzitter en expertteam.
november 2008 - januari 2009
PR Officer Evelop International
Korte opdracht om capaciteitstekort bij cliënt op te vangen. Verantwoordelijk voor ontwikkeling en executie mediastrategie. O.a. verzorgen internationale mediacontacten namens Evelop (onderdeel van Econcern).
oktober 2008 - oktober 2008
Trainer/ontwikkelaar communicatie cursus Iran
Voor Unesco-IHE te Delft een corporate communicatie trainings programma ontwikkeld en uitgevoerd in Teheran, Iran. Het betrof een onderdeel van een breder management ontwikkelingsprogramma voor midden & hoger management van Iraanse drinkwaterbedrijven.
september 2008 - oktober 2008
Woordvoerder
Binnen het team mediarelaties van Nuon verantwoordelijk voor ontwikkeling en uitvoering van mediastrategie rond o.a. dossiers duurzame energie-opwek, stadswarmte en HR. Tevens advisering Raad van Bestuur waar nodig.
augustus 2007 - augustus 2008
Lid MT Corporate Communicatie / Lead Externe Communicatie
Binnen MT Corporate Communicatie belast met dagelijkse aansturing van 6 decentrale communicatie-adviseurs ten aanzien van externe communicatie. Sr. woordvoerder / adviseur Raad van Bestuur inzake alle corporate communicatie onderwerpen. Project verantwoordelijk voor jaarstukken 2007 (o.a. concept ontwikkeling, bureau-aansturing, interne coördinatie met betrokken stafafdelingen). Verantwoordelijk voor ontwikkeling van crisis communicatie strategie.
juli 2000 - juli 2007
Functies in loondienst
2006 - 2007: Senior Communicatie adviseur / Woordvoerder bij het Nicis Institute (nu platform31) *** 2003 - 2005: Beleidsadviseur / Woordvoerder Lid Europees Parlement Sophie in 't Veld (D66 / ALDE) *** 2000 - 2006: Coördinator Communicatie / woordvoerder Landelijk Bestuur D66