terug naar selectie

Oscar Dusschooten

Algemeen directeur / CEO
Vakgebied: Management & support – directie
Functie: Algemeen directeur / CEO, Commercieel Directeur, Operationeel Directeur
Locatie: Heel Nederland, Benelux, Duitsland
Tarief: €80 - €125
Beschikbaarheid: 24 - 32, 32 - 36, 36 - 40, > 40 uur

Klantfocus Nuchter met humor Enthousiasmerend Verbindend
Beschikbaar vanafLaatste check: 19 oktober 2017
Linkedin Website Contact
Profiel
CV & Portfolio

Integraal manager (finance, operations en sales); ruim 25 jaar ervaring in (vooral) B2B profit organisaties in (vast/tijdelijk/interim/fase) management en -advies in het (groter) MKB en familiebedrijven.

Vanuit scherpe analyse werkend aan procesverbetering (doel- en resultaatgerichtheid) binnen organisaties. Sterke focus op markt/klant en op resultaatgerichte, structurele ontwikkeling van individuen en teams. Weet teams mee te nemen richting het doel en weet mensen het optimale uit zichzelf te laten halen.

Branche/sector
Facilitaire dienstverlening, Handel en retail, Industrie en productie, Technische dienstverlening
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
Master
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
13
Ervaring als MT-lid
Ja
Beschikbaar per
01-11-2017
september 2016 - februari 2017
Managing Director
De Belgische ‘thuisland’ vestiging van een haast iconische fabrikant en leverancier van grootkeukenapparatuur en cafetaria-bakwanden met bijna 100 jaar historie (sinds 1919). Nadat de zaakvoerder abrupt was weggevallen en het bestaande team achterliet, moest de dagelijkse gang van zaken zeer snel worden opgepakt, zowel administratief als commercieel als technisch. Daarbij is hard gewerkt aan een heldere visie op de toekomst: wie willen wij zijn voor wie? Met gebruikmaking van de aanwezige kennis en ervaring en in nauwe samenspraak met het productiebedrijf is die visie vormgegeven en vastgelegd binnen de holding waar het bedrijf deel van uitmaakt. Aansluitend is aan de uitrol daarvan gewerkt, onder andere door gecontroleerde uitbreiding van de hoeveelheid medewerkers.
maart 2016 - maart 2016
(statutair) Directeur
Nederlandse en Belgische vertegenwoordiging van Duitse machinebouwer, 30+5 medewerkers. Taakstelling begint met 'vervanging wegens afwezigheid door ziekte', gevolgd door het inzetten van organisatorische wijzigingen. Verder een aanpassing van de wijze van marktbenadering naar een fabrikantenrol ondersteund door een krachtig netwerk van uitstekende dealers in diverse marktsegmenten. Neerwaartse trend in resultaten omgebogen. Opdracht afgerond met de installatie van een (nieuw) Management Team.