terug naar selectie

Odile van der Raaij

Communicatie manager
Vakgebied: Marketing, Sales & Communicatie – communicatie
Functie: Communicatie manager, Communicatie adviseur, Communicatie Directeur, Hoofd Communicatie
Locatie: Heel Nederland
Tarief: €95 - €145
Beschikbaarheid: 20 - 24, 24 - 32, 32 - 36 uur

positief kritisch out-of-the-box daadkrachtig heldere communicatie betrokken resultaat gericht projectmanagement proactief
Niet beschikbaarLaatste check: 1 maart 2018
Website Contact
Profiel
CV & Portfolio

Met heldere communicatie-adviezen ondersteun ik opdrachtgevers en haar interne klanten in het realiseren van hun marketing doelstellingen. Daarnaast regiseer ik in een soepele samenwerking het ontstaan van impactvolle communicatie. Waardoor de merkvoorkeur toeneemt en potentiële en bestaande klanten gebruik maken van de dienstverlening of overgaan tot de aankoop van een product.

​Hoe werk ik?

​Ik pas mijn marketing en communicatiekennis toe in advies richting de klant met de focus op marktsegmentatie, kwaliteitsmetingen en klanttevredenheid. Ik stel briefings op of beoordeel deze en verrijk ze vanuit communicatie met bijvoorbeeld communicatiedoelstellingen. Ik stuur o.a. reclamebureau's aan van briefing, begroting tot executie. Ik werk graag samen met teams en medewerkers, maar kan ook prima solo werken. Ik beoordeel voorstellen van bureau's en presenteer deze aan interne klanten. Ik volg de voortgang van campagnes middels beschikbare data en eventuele dashboards en stuur daarop bij. Ik signaleer verbeterkansen en ontwikkelingen en vertaal deze desgevraagd naar beleid en strategie.

​Wie ben ik?

​Ik ben een expert op het gebied van marketing en communicatie, heb verstand van online en offline communicatie en weet deze twee te combineren in geïntegreerde communicatie. Ik ben bewezen succesvol in het doorvoeren van veranderingen en innovaties. Ik ben data gedreven en kan hier de juiste conclusies aan verbinden. Ik weet hoe je het beste uit bureau's, teams en medewerkers moet halen. Ik ben pro actief om kansen te pakken en kom met verbetervoorstellen.

Branche/sector
Communicatie en Media, Consultancy, Energiebedrijven, Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Financiële dienstverlening, Gezondheidszorg en welzijnszorg, Horeca, Recreatie, Toerisme en Cultuur, Informatie en Communicatie Technologie (ICT), Onderwijs en Onderzoek, Telecommunicatie, Banken en Verzekeraars, Welzijn, jeugdzorg en kinderopvang
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
WO
Titel (afgeronde opleiding):
Drs.
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
19
Ervaring als MT-lid
Ja
januari 1999 - juni 2017
diverse marcom functies
Als zelfstandig marcom professional diverse en uiteenlopende opdrachten gedaan bij o.a. Randstad, T-Mobile, Telfort, Postbank (nu ING), Pharma, Arthur Andersen, DHL, Ascom Nira, Heineken Musical Hall, Peak-IT, TMG, ABN Amro, Rabobank, Centraal Beheer Achmea en Nuon.
juni 1986 - december 1998
diverse marcom functies
In vaste dienst werkzaam geweest als marcom manager bij nationale en internationale organisaties: Elsevier, Adobe, Horizons Technology, Cisco en Randstad.