terug naar selectie

Marleen Kloppers

Directeur Finance & Control
Vakgebied: Finance & Accounting – management
Functie: Directeur Finance & Control, CFO / Financieel directeur, Finance Manager, Manager Finance, Manager Finance & Control, Manager Planning & Control
Locatie: Heel Nederland, Europa, Buiten Europa
Tarief: €125 - €175
Beschikbaarheid: 32 - 36, 36 - 40 uur

hands-on resultaat- en mensgericht analytisch snelle orientatie
Beschikbaar vanafLaatste check: 29 oktober 2018
Linkedin Website Contact
Profiel
CV & Portfolio

- Ervaren financieel manager/directeur en toezichthouder.
- Sinds 2008 werkzaam via eigen onderneming Sound Finance als interim-manager en toezichthouder.
- Kernvak is financieel management, daarnaast ervaren met projectmanagement en aansturing van IT, back-offices, shared service centers en andere niet-financiële afdelingen.
- Doctoraal bedrijfseconomie en postdoctoraal RA; PRINCE2 gecertificeerd sinds 2011, Green belt Lean Six Sigma sinds 2014.
- Start carrière in audit praktijk (PwC); financieel, operationeel en project management ervaring met name binnen financiële sector (AXA, Amlin, ASR, ING, SNS Reaal) en vastgoed sector (Bilfinger Real Estate, Propertize, woningcorporatie Laurentius).
- Sinds 2014 lid RvC en voorzitter Audit Commissie van KMU Verzekeringen NV (Metaalunie), sinds 2017 lid RvT en voorzitter Commissie Financiën en Informatievoorziening Rijndam Revalidatie, sinds april 2015 bestuurslid (penningmeester, onbezoldigd) bij Theater Kikker en Podium Hoge Woerd.
- Passie voor muziek en theater; actief in theaterkoor en op saxofoon.

Competenties
- Analytisch en gezond kritisch, duikt in de diepte waar gewenst en behoudt overzicht.
- Oriënteert zich snel, hands-on en resultaatgericht met ‘getting things done’ mentaliteit; gewend om onder strikte deadlines te werken.
- People manager, focus op ontwikkeling van medewerkers en teams, met name in veranderende omgevingen.
- Gewend om op alle niveaus te communiceren met een heldere communicatiestijl; Engels is vloeiend in woord en geschrift, Duits is goed.

Ervaring
- Integratie van bedrijven en afdelingen na overnames en fusies (laten aansluiten van accounting, reporting, budgettering, IT systemen, processen en arbeidsvoorwaarden).
- Implementeren en verbeteren van interne controle omgeving op bedrijfs- en afdelingsniveau (structuur organisatie, AO/IC, IT, procedures en rapportage).
- Aansturen van verbeterprojecten van financiële afdelingen en interne en externe rapportageprocessen.
- Project- en verandermanagement, tijdelijke vervanging van financieel management.

Voor referenties zie: http://www.soundfinance.nl/referenties

Branche/sector
Bouw en Vastgoed, Communicatie en Media, Consultancy, Energiebedrijven, Facilitaire dienstverlening, Financiële dienstverlening, Gezondheidszorg en welzijnszorg, Handel en retail, Horeca, Recreatie, Toerisme en Cultuur, Informatie en Communicatie Technologie (ICT), Intermediairs, Juridische dienstverlening, Overheid en semi-overheid, Technische dienstverlening, Telecommunicatie, Banken en Verzekeraars
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
Post-Doc
Titel (afgeronde opleiding):
drs. / RA
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
10
Ervaring als MT-lid
Ja
Beschikbaar per
01-01-2019