terug naar selectie

Mark Schimmel

Commercieel manager
Vakgebied: Management & support – management
Functie: Commercieel manager, Afdelingsmanager, Frontoffice Manager, Manager Verkoop/ Sales, Office manager, Operations Manager, Sales manager
Locatie: Brabant, Gelderland, Utrecht, Oost-Nederland, Midden-Nederland
Tarief: €75 - €90
Beschikbaarheid: 36 - 40 uur

Resultaatgericht Aanjager Gedreven Proactief Mensgericht Enthousiast
BeschikbaarLaatste check: 15 oktober 2019
Contact
Profiel
CV & Portfolio

Inspirerend, enthousiast, mens- en resultaatgericht zijn eigenschappen waarmee ik mijzelf zeker kan omschrijven!

Mijn naam is Mark Schimmel en na 10 jaar in loondienst te zijn geweest bij de Rabobank en 1 jaar bij CTS IT vond ik het eind 2017 tijd voor een nieuwe stap in mijn carrière: verder gaan als zelfstandig ondernemer.

Binnen Rabobank ben ik als laatst actief geweest in de functie van manager Klanten Contact Centrum. Hier heb ik zowel het fusieproces als een reorganisatie mogen begeleiden.

Na Rabobank heb ik als operationeel manager een team mogen bouwen bij CTS IT in Ede. Hier heb ik een grote verbeterslag kunnen maken in samenwerking en klantcontact. Het behaalde resultaat is door de werkgever beoordeeld met een 9.

Inmiddels ben ik ruim 1,5 jaar zelfstandig ondernemer en heb ik een drietal opdrachten mogen vervullen. De eerste bij Rabobank en de laatste twee bij Jacobs Douwe Egberts. Bij Jacobs Douwe Egberts ben ik begonnen als regiomanager bij de afdeling Operating. Dit zou een opdracht zijn voor ruim 4 maanden maar door de behaalde resultaten ben ik vervolgens gevraagd om voor een half jaar leiding te geven aan de afdeling Routeverkoop. Het feit dat mij dit gevraagd werd, was voor mij al een groot compliment en gaf aan dat het management van JDE tevreden was over mijn inzet en werkwijze. Een ander mooi compliment wat ik hier heb gekregen is dat het jasje van people manager mij prima past.

Vanuit mijn motto “hard op de taak, zacht op de relatie” ben ik in staat te verbinden om vervolgens als team de afgesproken doelstellingen te realiseren. Eerlijkheid en transparantie is wat het team van mij kan verwachten en wat ik ook van het team terug verwacht. Alleen zo kunnen we samen successen behalen en, zeker zo belangrijk, resultaten vieren.

Om samen verder te komen is ontwikkeling en coaching van groot belang. Iedere medewerker verdient aandacht. Ik geef deze aandacht graag vanuit mijn positieve en gedreven instelling.

De uitdaging als interim manager is voor mij om in een vaak relatief korte periode een team te bouwen, op de goede weg te helpen of op niveau te houden, maar in alle gevallen te zorgen dat medewerkers zich nog verder ontwikkelen. Dit alles met als doel de organisatie continue te blijven verbeteren. 

Branche/sector
Financiële dienstverlening, Handel en retail, Industrie en productie, Banken en Verzekeraars
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
HBO
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
2017
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
Word
Goed
Excel
Goed
januari 2019 - juni 2019
Manager Routesales
Jacobs Douwe Egberts Direct leiding geven aan 2 teamleiders en de backoffice. Indirect aan 8 magazijnbeheerders en 28 routeverkopers opstellen commercieel jaarplan 2019, verantwoordelijk voor verhogen omzet op koffie, thee en cross selling. Coachen van medewerkers op commercieel gebied en klantgerichtheid
augustus 2018 - december 2018
Regio Manager Opearting
Jacobs Douwe Egberts Direct leiding geven aan 7 teamleiders. indirect leiding geven aan 225 operators. Coachen van de teamleiders op kpi's: klanttevredenheid, productiviteit en kwaliteit
januari 2018 - juni 2018
Manager Particulieren
Rabobank Oss-Bernheze Direct leiding geven aan 5 kantoormanagers. Coachen van 16 FTE adviseurs particulieren. opstellen jaarplan 2018, managen van het verander traject virtuele dienstverlening.