terug naar selectie
Wat anderen zeggen:
9.0
"Marjolijn heeft bij Woonstichting Etten-Leur gewerkt voor een periode van 7 maanden, ter vervanging van onze medewerker Corporate Communicatie. Ik heb haar leren kennen als een zeer ervaren en kundige communicatie professional. Ze werkte zich met veel ent"
Wat anderen zeggen:
9.0
"Marjolijn is gedreven klantgericht, betrokken, consciëntieus, kritisch en pro-actief. Een zeer professionele en all-round online marketeer! Ik zou haar absoluut aanraden! Ik zou haar absoluut aanraden! "

Marjolijn Willemsen

Communicatie manager
Vakgebied: Marketing, Sales & Communicatie – communicatie
Functie: Communicatie manager, Communicatie adviseur, Hoofd Communicatie
Locatie: Brabant, Gelderland, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Oost-Nederland, Midden-Nederland, West-Nederland
Tarief: €65 - €75
Beschikbaarheid: 1 - 8, 8 - 16, 16 - 20, 20 - 24 uur

content promotie Content schrijven contentplanning Webteksten schrijven linkedin marketing linkedin strategie business to business Online marketing social media marketing Copywriting Content marketing Online communicatie Tekstschrijver Website teksten schrijven content planning social media strategie content strateeg marketing communicatie expert contentkalender Content strategie Content creatie LinkedIn
Beschikbaar vanafLaatste check: 4 april 2019
Linkedin Website Contact
Profiel
CV & Portfolio
Wat anderen zeggen

Ik kies er voor om te zeggen dat content marketing MIJ heeft gekozen. Vrijwel bij ieder opdracht die ik voor klanten uitvoerde, kreeg ik complimenten voor de content die ik creëerde. Van webteksten tot het schrijven van interview series. En kreeg ik ook regelmatig via via klanten. Klanten die ik interviewde waren zo onder de indruk, dat ze mij vervolgens inschakelden voor hun eigen opdrachten.

De leukste via via opdracht kreeg ik van de klantcontactmanager van BCC. Ik interviewde hem om een case-studie te schrijven over de chat-points in BCC winkels. Hij was erg enthousiast over het artikel. Een paar weken later werd hij genomineerd voor de CCMA Awards als Manager of the Year. En vroeg hij mij om zijn pitch te schrijven. Helaas heeft hij de titel niet gewonnen, maar naderhand kreeg hij van andere genomineerden wel complimenten voor zijn sterke verhaal.

Dus koos ik er voor mij echt te specialiseren in content. Content marketing. Niet alleen het maken van sterke en resultaatgerichte content, maar ook content strategie, content planning en content creatie. Ik geloof 100% in de kracht van content marketing en geloof dat ieder bedrijf en ieder merk zich hiermee kan onderscheiden in de markt. Nieuwe én betere klanten aantrekken en klanten beter aan zich binden.

Mijn manier van werken? Praktisch. Realistisch. Resultaatgericht. Geen ellelange rapporten, moeilijke marketing termen en fancy trucjes. Ik kijk wat past bij jouw bedrijf en stem hier mijn advies op af. Altijd het laaghangende fruit eerst en ik breng de eerstvolgende logische stappen in beeld. En daarna nemen we actie. Zodat het plan werkelijkheid wordt en we resultaten gaan boeken.

Voel je je aangesproken door mijn verhaal en ben je benieuwd wat ik voor jouw bedrijf kan betekenen? Of heb je een prangende vraag op gebied van content marketing? Neem gerust contact met me op. Ik ben beschikbaar op projectbasis, als consultant, of op interim/ freelance basis.

“Elke organisatie die een stap verder wil komen met haar content marketing, en het meteen praktisch invullen ervan, raad ik Marjolijn aan. Ze is open, oprecht geïnteresseerd, zelfstandig en vindt snel haar weg in de organisatie”.
Robin Sinke, commercieel directeur KWA Bedrijfsadviseurs

 

Branche/sector
Bouw en Vastgoed, Communicatie en Media, Consultancy, Energiebedrijven, Financiële dienstverlening, Gezondheidszorg en welzijnszorg, Handel en retail, Horeca, Recreatie, Toerisme en Cultuur, Industrie en productie, Informatie en Communicatie Technologie (ICT), Intermediairs, Onderwijs en Onderzoek, Overheid en semi-overheid, Technische dienstverlening, Transport en Logistiek
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
HBO
Titel (afgeronde opleiding):
Content marketing specialist
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
4
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
Photoshop, Indesign
Goed
Google Analytics
Goed
Wordpress en andere CMS systemen
Goed
Word, Excel, Powerpoint
Goed
Google Adwords
Goed
Mailchimp en Active Campaign
Goed
Beschikbaar per
02-09-2019
januari 2018 - maart 2019
Content marketeer, content strategie, LinkedIn marketing
Ik heb het fundament gelegd voor een goed doordachte content marketing-strategie, heb tools en systemen ingericht, content creatie verbeterd en heb mee geholpen deze nieuwe manier van werken in de organisatie in te bedden. Ik was hier verantwoordelijk voor de algehele content marketing. • Content strategie en –plan opgesteld • Content creatie, evenals advisering/ sparringpartner voor medewerkers die ook content schrijven • Content verspreiding via diverse kanalen, evenals promotie • LinkedIn gebruik geprofessionaliseerd – bedrijfsmatig & onder medewerkers • Optimalisatie communicatiemiddelen en introductie nieuwe middelen • E-mail marketing voor klantloyaliteit en commercie • Sparringpartner commercieel directeur voor allerhande communicatie en marketing vraagstukken • Onderdeel van projectteam implementatie nieuwe website Resultaat: KWA is veel zichtbaarder geworden bij haar doelgroepen door consistente content marketing en de content die ze produceert is naar een hoger niveau getild. Ook hebben ze de slag gemaakt om content strategisch in te zetten, zodat het bijdraagt aan het verkrijgen van leads en nieuwe opdrachten.
september 2016 - december 2016
E-mail marketeer, marketing automation expert
Voor een online product heb ik de hele e-mail funnel ontworpen om mensen met een proefaccount te helpen en uiteindelijk te verleiden naar een betaald account. Inclusief opzetten in e-mailmarketing programma, schrijven van de teksten en het testen.
juni 2016 - december 2016
Communicatie manager, online communicatie, social media marketing
Ik hielp deze woonstichting met al hun communicatievraagstukken - offline én online vraagstukken. • Content creatie voor social media, nieuwsbrieven, website, persberichten • Social advertising uitvoeren • Interne communicatie en met stakeholders Resultaat: creatie communicatieplan voor korte- en middellange termijn.
maart 2016 - oktober 2016
Online communicatie expert, webteksten, SEO/Vindbaarheid
Ik hielp deze community building met het professionaliseren van hun online presence. • Content creatie van SEO proof websiteteksten • Content verspreiding en promotie • Interviewen huurders en dit vertalen naar blogposts Resultaat: de website van SamSam Offices is in een paar maanden tijd veel vindbaarder geworden en met diverse relevante zoektermen staan zij op de eerste pagina van Google.
november 2015 - december 2015
Strategisch online marketeer
Als vervolg op de zwangerschapsverlof vervanging, ben ik gevraagd tot einde van het jaar te blijven. In deze periode werk ik o.a. de online visie en strategie uit en stel ik een plan op voor optimalisatie van de wireframes van hun projectwebsites.
juni 2015 - oktober 2015
Online marketeer
Invulling zwangerschapsverlof gedurende 5 maanden. • Content creatie voor projectwebsites • Optimaliseren wireframes voor projectwebsites • Inzet van online advertising voor projecten • Klankbord nieuwe website Bouwinvest • Monitoring resultaten online marketing • Interne adviseur voor collega’s over inzet online marketing Resultaat: Schrijven van online visie + online strategie voor Bouwinvest.
Marjon van Oorschot 9.0
"Marjolijn heeft bij Woonstichting Etten-Leur gewerkt voor een periode van 7 maanden, ter vervanging van onze medewerker Corporate Communicatie. Ik heb haar leren kennen als een zeer ervaren en kundige communicatie professional. Ze werkte zich met veel ent"
Ines van Steenbergen 9.0
"Marjolijn is gedreven klantgericht, betrokken, consciëntieus, kritisch en pro-actief. Een zeer professionele en all-round online marketeer! Ik zou haar absoluut aanraden! Ik zou haar absoluut aanraden! "