terug naar selectie

Marien de Haan

Manager Finance & Control
Vakgebied: Finance & Accounting – management
Functie: Manager Finance & Control, Directeur Finance & Control, Finance Manager, Hoofd Administratie, Hoofd Economische Zaken, Manager Finance, Manager Planning & Control, Manager Financiële Administratie 
Locatie: Heel Nederland
Tarief: €85 - €100
Beschikbaarheid: 8 - 16, 16 - 20, 20 - 24, 24 - 32, 32 - 36, 36 - 40 uur

humor deskundig ervaren organsiatiesensitiviteit gedreven
BeschikbaarLaatste check: 20 oktober 2017
Linkedin Website Contact
Profiel
CV & Portfolio

Als (Interim) Controller begeleid ik bedrijven bij het optimaliseren van hun bedrijfsvoering. De rollen die ik daarbij vervul zijn Financieel Manager, Concern controller, Hoofd Planning & Control en Bedrijfseconomisch Adviseur.
Werkzaamheden zijn o.a.:
- Leidinggeven aan diverse afdelingen.
- Het opnieuw inrichten/verbeteren van bedrijfssturing.

Ervaring
- Meer dan 25 jaar ervaring in de financiële kolom van ziekenhuizen en andere zorginstellingen (o.a. GGZ)
- 15 ziekenhuizen van binnenuit gezien/ervaren
- leiding geven aan kleinere en grotere eenheden.
- ontwikkelen van management/stuurinformatie.
- onderhandelen met zorgverzekeraars.
- het nieuwe financieringssysteem onder DOT voor ziekenhuizen
- het berekenen van kostprijzen en vaststellen van verkoopprijzen
- portfoliobepaling van zorgproducten
- financiering van (ver)bouw van ziekenhuizen
- inrichting van ziekenhuizen
- beheer en onderhoud verzekeringsportefeuille
- affiniteit met ICT

Vaardigheden
- oog voor verbeteringen
- oog voor detail zonder het grote geheel uit het oog te verliezen
- analytisch vermogen
- sociaal en communicatief vaardig
- organisatiesensitiviteit
- daadkracht
- resultaatgericht met een nadrukkelijk oog voor de mens
- humor
- senioriteit

Overig
- een groot netwerk in de zorg en met name de ziekenhuizen

Voor meer informatie bel 06 47886307

Branche/sector
Gezondheidszorg en welzijnszorg
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
Master
Titel (afgeronde opleiding):
Executive MBA
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
14
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
kantoorautomatisering
Goed
februari 2017 - mei 2017
Coördinator jaarrekening
Draagt zorg voor een tijdige en correcte oplevering van de jaarrekening 2016. Schrijft vervolgens een voorstel tot verbetering van het proces “totstandkoming en oplevering jaarrekening”.
april 2015 - september 2015
Hoofd Planning & Control a.i.
Geef leiding aan het team (8 fte) Planning $ Control van de locatie Leiderdorp van de Alrijne Zorggroep. Draag zorg voor de tijdige oplevering van de stuurinformatie. Draag bij aan de opstart van de begrotingscyclus 2016. Begeleid een aantal projecten in de uitwerking van de fusie. Neem de manager financiën & control waar tijdens zijn vakantieverlof.
juni 2013 - januari 2014
Controller a.i.
Functie- of opdrachtomschrijving: Verantwoordelijk voor de financiële functie Beoordelen en zo nodig verbeteren van de contracten met verzekeraars en, vervolgens, ketenpartners. Ondersteunen (reeds ingezette) verbeteringen in en aan het Ketenzorg InformatieSysteem (KIS) Onderhandelen met verzekeraar ten behoeve van af te sluiten contracten 2014 Voorbereiden inbreng aandelen in holding en ondersteunen bij transitie
juni 2009 - februari 2010
Manager Financiën a.i.
Functie- of opdrachtomschrijving: Vervang de huidige functionaris en stel een advies op over de inrichting van de financiële kolom. Specifieke werkzaamheden: Aansturen van de stafdienst (28 fte). Adviseren omtrent de inrichting van de financiële kolom. O.a. verbeteren inrichting planning & controlcyclus, managementinformatie, treasuryfunctie. Resultaat: begrotingsproces gefaciliteerd, relatie met de bank onderhouden, advies inrichting opgeleverd en dienst opgeleverd aan opvolger in loondienst. verbetering planning & controlcyclus en managementrapportages voorgesteld en implementatie geïnitieerd
juli 2008 - januari 2009
Manager Planning & Control
Aansturen van het bureau (15 fte). Begeleiden en coachen van de medewerkers. Implementatie van het kostprijsmodel. Begeleiden planningcyclus 2009. Initiatieven ontplooien en begeleiden om een sluitende begroting 2009 tot stand te laten komen. Reorganisatieplan verder afronden en voorbereiden implementatie reorganisatie. Resultaat: gereorganiseerd bureau in goede staat opgeleverd aan terugkerende manager. Invulling bezuinigingsronde ten behoeve van begroting 2009 is in gang gezet.