terug naar selectie

Joost Juffermans

Marketing specialist
Vakgebied: Marketing, Sales & Communicatie – marketing
Functie: Marketing specialist, E-marketeer, Manager marketing, Marketeer, Online marketeer
Locatie: Noord-Holland, Utrecht, Zuid-Holland, Randstad, West-Nederland
Tarief: €75 - €95
Beschikbaarheid: 24 - 32, 32 - 36, 36 - 40, > 40 uur

marketingcommunicatie bureau ervaring digitaal marcom campagne management strategie a merken propositie ontwikkelen op basis van insights b2c positioneringsvraagstukken brand b2b social media
BeschikbaarLaatste check: 10 december 2018
Linkedin Contact
Profiel
CV & Portfolio

 

Marketing professional met ruime A-merk marcom kennis en ervaring

➊ Positioneringsvraagstukken
Voor bedrijven is het belangrijk dat ze zich onderscheiden t.o.v. de concurrentie. Dat kan op vele manieren, maar op emotionele gronden is vaak langer houdbaar dan slechts instrumenteel. Bij Orange hebben we de positionering gekoppeld aan de eindwaarde Eerlijkheid. Resultaat brand preference >40%.

➋ Propositie ontwikkeling
De unieke propositie die we voor Orange bedachten werd ‘wat van jouw is, blijft van jou’. In de roos zo bleek, want de doelgroep voelde zich vaak benadeeld (inzicht). Het resulteerde in een merkvoorkeur van meer dan 40%.
Onlangs voor een consultancy firma 43 losse services gegroepeerd naar 6 oplossingsgebieden, die aansluiten op de merkpropositie.

➌ Campagnes
Ik ben gewend om campagnes te ontwikkelen op allerlei doelen en doelgroepen. Acquisitie, crm, verandering en voorlichting.

➍ Media en middelen
Media en middelen strategie, planning en inkoop. Van TV en print tot aan e-nieuwsbrief en games op Facebook. Ik realiseer me dat de kosten van de boodschap naar de doelgroep brengen, duurder is dan de ontwikkeling van de boodschap (bijv.TV commercial) zelf. Daar kun je dus het verschil maken, door slim te plannen. Ik volg daarin de lijn van Harry Dekker, bepaal welk medium de doelgroep kan raken, concentreer je daarna pas op de vorm van de boodschap.

➎ Karakter
Ik werk altijd naar een doel, een resultaat voor de organisatie, maar ook voor mijzelf. Ik ben een gedreven, vindingrijke marketeer. Geïnteresseerd in mensen, ik laat me leiden, maar kan ook zelf die leiding nemen. Bij uitstek geschikt om als spin in het web te functioneren. Ik ontwikkel een strategie of plan en stroop de mouwen op om het dan met anderen te realiseren. want Resultaat Telt!

➏ Ik werkte in verschillende marketing en -communicatie rollen voor o.a.:
MaxGrip, NS, Deloitte, Kpn, Casema, Kobalt, Orange, Krasloterij, 3M, Agfa Gevaert

Branche/sector
Communicatie en Media, Consultancy, Facilitaire dienstverlening, Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Industrie en productie, Juridische dienstverlening, Overheid en semi-overheid, Technische dienstverlening, Telecommunicatie, Transport en Logistiek
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
Post-HBO
Titel (afgeronde opleiding):
Marketing & communicatie professional met ruime A-Merk ervaring e-marcom campagne kennis en ervaring
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
13
Ervaring als MT-lid
Ja
augustus 2016 - november 2017
Gemeente Rotterdam
projectleider marketing Parkeren visie van Rotterdam - de stad is voor bewoners helpen tot uitvoering brengen - auto's van straat in de p garages - positionering gemaakt, campagnes gevoerd, merk gebouwd, productproposities ontwikkeld en geintroduceerd. bezettingsgraad fors omhoog
december 2015 - mei 2016
HTM
begeleiding marktonderzoek OV klantenBarometer, driver studie (big data), visie 'wat wil de reiziger. begeleiding HTM panel community
april 2015 - januari 1970
IJsberg Consultants
ontwikkelen nieuwe concepten. o.a. - loterij voor goede doelen - communicatie plan infrastructureel project in Breda
november 2014 - maart 2015
MaxGrip programma manager (herpositionering
Snelgroeiend internationaal bedrijf met technische consultants op het gebied van Asset performance management, in Oil & Gas, Infrastructure & Utilities, Food & Beverage. Ik doe de projectleiding voor 5 streams die de rebranding moeten dragen en begeleid daarnaast de ontwikkeling van een grote hoeveelheid losse services naar een helder portfolio van klantgerichte oplossingen. Daarnaast heb ik op basis van de positionering de merkpropositie, de merk payoff en merk manifest ontwikkeld.
oktober 2014 - november 2014
BFocussed
Account director - reclame bureau  Voor 2 zorginstellingen die fuseerden, een geïntegreerd concept ontwikkeld om alle stakeholders daarover te informeren (personeel, patiënten, mantelzorgers, etc.) o Deliverables: plan en uitwerking creatief, media- en middelenplan
juni 2011 - december 2013
Nederlandse Spoorwegen - Marketing manager B2B
Manager marketing en communicatie Zakelijke Markt (2011 en 2013), - Consumentenmarkt (2012-2013), Manager Mobiliteit & Maatschappij a.i. studentendossier (2011-2012) en - NS Business Card (2009-2010)  Ontwikkeling proposities en de campagneplannen rond ex-studenten (retentie, o.a. Uitgestudeerd) en NS Business Card (acquisitie, o.a. webshop* voor soho en Filewissel.nl*) *ontwikkeld na uitgebreid impactonderzoek en uitwerking in scrum.  Concrete resultaten: o Ruim 57.000 abonnementen Uitgestudeerd campagne met zeer positieve ROI o Ruim 50.000 nieuwe Facebook fans en additionele omzet o App Filewissel.nl meer dan 500.000 gebruikt in eerste jaar o Omzetstijging NS-Business Card van 20%
juli 2010 - juni 2011
Deloitte
Marketing project leader Technology, Media & Telecom (2010-2011)  Regisseren marketingprogramma’s Technology Fast50 en TMT Predictions, gericht op vroegtijdig identificeren van ondernemingen met groeipotentie.  Ontwikkelen campagnes voor technologiebedrijven, werven sponsors en mediapartners.  Herdefiniëren online strategie (website, LinkedIn, Twitter, etc.).  Organisatie event (ruim 350 aanwezigen) rond award-uitreiking.  Concrete resultaten: o Succesvolle doorontwikkeling van jaarlijks eenmalige ranking naar programma dat het hele jaar door waardevol is voor snelgroeiende technologiebedrijven. o Record aantal inschrijvingen Afdelingsmanager a.i. Deloitte Online (2008)  Ontwikkeling en implementatie verbeterplan website www.deloitte.nl.  Managen afdeling van 7 Fte.  Concrete resultaten: o Migratie NL website (lay-out, CMS, etc.) naar versie die volledig aansluit op global. o Verbeterde teamstructuur afdeling Online.  Senior communicatie adviseur, Public Sector & Audit (2007-2008) Ontwikkeling serie podcasts over de International Financial Reporting Standards (nieuwe audit regels) en programma rond F.G. Kordes Award, de prijs voor het meest transparante jaarverslag van een publieke organisatie geleid (communicatie en organisatie event) rond prijsuitreiking.  Concrete resultaten: o Succesvolle reeks podcasts (ruim 300 CFO’s uit gedefinieerde doelgroep van 600 bereikt) o Event rond uitreiking F.G. Kordes Award met minister van Binnenlandse Zaken als key note speaker succesvol en binnen budget uitgevoerd
april 2009 - maart 2010
Nederlandse Spoorwegen
Propositie manager NS Business Card - propositie verrijken, acquisitie campagnes, reuirements formuleren voor ontwikkeling sales portal zzp/klein bedrijf,
februari 2007 - oktober 2007
KPN
Senior marcom manager TV  Voorbereiding en uitvoering campagne voor herpositionering Interactieve TV, alle communicatie van ‘Mine’ naar ‘Interactieve TV’ omgezet.  Concrete resultaten: o Geslaagde rebranding binnen 11 weken
november 2006 - maart 2007
Kobalt (media Bureau)
Account director, met team van 6 media plannen, inkoop, contracting en executies moesten realiseren voor een accountgroep waarbij ABNAMRO de belangrijkste was.
april 2006 - oktober 2006
casema (thans Ziggo)
marketing manager B2B markt.
september 2005 - maart 2006
T-Mobile
 Commercial program manager (introductie nieuw type abonnement – T-Mobile Flex) – verantwoordelijk voor marketing inhoud en projectteam aansturing (marcom, website, sales, PR, customer service, pricing, legal) Concreet resultaat: T-Mobile wist met dit nieuwe abonnement haar marktaandeel te vergroten (2e).