terug naar selectie

John Veurtjes

Manager Accountant RA
Vakgebied: Finance & Accounting – accountancy
Functie: Manager Accountant RA, Accountant - RA
Locatie: Flevoland, Gelderland, Noord-Holland, Utrecht, Zuid-Holland
Tarief: €80 - €100
Beschikbaarheid: 32 - 36, 36 - 40 uur

Management Accounting IFRS AO/IC Tax Controlling Basel III Financiele rapportages
Niet beschikbaarLaatste check: 9 april 2019
Linkedin Contact
Profiel
CV & Portfolio

Ik ben een interim manager en professional (Register Accountant) met zeer ruime ervaring binnen Finance en Audit, bij zowel financiële instellingen als daarbuiten.

 

Ik heb ervaring met het opzetten en/of verbeteren van het proces van financiële rapportages aan aandeelhouders, toezichthouders en andere externe partijen; het opzetten en/of verbeteren van het proces van management informatie; het opzetten en/of verbeteren van AO/IC; operationele en financiële audit; implementatie IFRS, jaarafsluiting en consolidatie.

 

Mijn kracht is om mijn theoretische kennis en brede ervaring om te zetten in praktische oplossingen, ook in een hectische en/of chaotische omgeving. Ik blijf altijd gemotiveerd om de optimale oplossing van begin tot einde volledig te implementeren. Daarnaast heb ik een gedegen theoretische en praktische kennis van geautomatiseerde systemen, die me in staat stellen oplossingen te vertalen naar een geautomatiseerde omgeving.

Branche/sector
Consultancy, Financiële dienstverlening, Industrie en productie, Overheid en semi-overheid, Banken en Verzekeraars
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
Post-Doc
Titel (afgeronde opleiding):
Interim Manager
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
6
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
SAP
Goed
OneSumX
Goed
MC Access
Goed
CasaWare
Goed
Olympic
Goed
november 2018 - maart 2019
Consultant
Verantwoordelijk voor de correcte en volledige afwikkeling van de overdracht van ABN AMRO Luxemburg naar BGL BNP: - Opstellen Financiële rapportages na sluiten van de verkoop overeenkomst indien hiertoe aanleiding is naar aanleiding van de audit. - Voorzien van informatie aan de en vragen van Auditors van de verkopende en kopende partij. - Beantwoorden vragen lokale (CSSF) en Europese (ECB/EBA) toezichthouders. - Afwikkelen van aangiften voor vennootschapsbelastingen. - Voorzien van informatie aan de en vragen van BGL BNP betreffende de financiële verantwoording van ABN AMRO Luxemburg.
juli 2017 - oktober 2018
Accounting/ IFRS reporting specialist
Lid van het projectteam voor het opstellen van de verkoop prospectus van ABN AMRO Luxemburg: - Opstellen diverse financiële rapportages met verschillende scenario’s (IFRS, IFRS 9, LUX GAAP, Tax) in de balans en de P&L van de afgelopen jaren. - Opstellen Net Asset Value calculaties ten behoeve van de bepaling van de overname prijs. - Opstellen scenario’s onder verschillende verkoop voorwaarden. - Beantwoorden vragen over de financiële rapportages van potentiele kopers. Lid van het projectteam voor de transitie van ABN AMRO Luxemburg naar BGL BNP: - Opstellen Financiële rapportages voor, tijdens en na sluiten van de verkoop overeenkomst. - In samenwerking met medewerkers van BGL BNP de transitie van cliënten en bijbehorende balansposten voorbereiden. - Beantwoorden vragen lokale (CSSF) en Europese (ECB/EBA) toezichthouders. - Gedurende de transitie controle dat alles correct is overgedragen. - Verantwoordelijk voor de transitie van specifieke balansposten betreffende (uitgestelde en lopende) belastingen, IFRS 9 voorzieningen en dergelijke.
juli 2016 - juni 2017
Accounting/ IFRS reporting specialist
Verantwoordelijk voor implementeren van nieuwe regelgeving, waaronder IFRS 9 en Anacredit. Integreren van de nieuwe regelgeving in de bestaande processen voor rapportage aan de CSSF (lokale toezichthouder) en financiële rapportages aan het hoofdkantoor (IFRS, Basel II, Tax en ECB/DNB); • Ondersteuning van de implementatie van Smartstream en T24 binnen de afdeling Finance (dit project werd stopgezet in de zomer van 2017 nadat bekend werd dat ABN AMRO hun branche in Luxemburg gingen verkopen); • Implementeren nieuwe regelgeving en verbeteren van het proces rond Basel III (COREP, FinRep, LCR, LE, LR, NFR en lokale rapportages) voor rapportage aan de lokale en Europese toezichthouder (CSSF en EBA). • Verantwoordelijk voor rapporteren en reconciliëren van de financiële rapportages aan HO en lokale autoriteiten, waaronder ad-hoc verzoeken voor informatie en / of rapporten.
april 2014 - april 2016
Accounting/ IFRS reporting specialist
Begeleiden en ondersteunen van de implementatie van Basel III voor rapportage aan de CSSF (lokale toezichthouder) en verbeteren van de processen voor de financiële rapportages aan het hoofdkantoor (IFRS, Basel II, Tax en ECB/DNB); • De implementatie en verbetering van het proces rond Basel III (COREP en Liquiditeit rapportages) voor rapportage aan de lokale overheid (CSSF). • Opnieuw inrichten en implementeren van het proces voor het rapporteren van financiële informatie aan het hoofdkantoor (IFRS) door het vervangen van handmatige calculaties met een rapportage-database in MS Access. • Verantwoordelijk voor de rapportage en reconciliatie van de financiële rapportages aan HO en lokale autoriteiten, waaronder ad-hoc verzoeken voor informatie en / of rapporten. • Oplossen van verschillen tussen de verschillende rapportage lijnen (CSSF, hoofdkantoor en de lokale GAAP). • Coaching en opleiding van medewerkers voor Basel III en IFRS.
november 2013 - april 2016
Business Analyst
Begeleiden en ondersteunen van de implementatie van Basel III voor rapportage aan de CSSF (lokale toezichthouder) en verbeteren van de processen voor de financiële rapportages aan het hoofdkantoor (IFRS, Basel II, Tax en ECB/DNB).