terug naar selectie

Jan Luis

Accountant - RA
Vakgebied: Finance & Accounting – accountancy
Functie: Accountant - RA, Accountant - AA
Locatie: Heel Nederland
Tarief: €80 - €125
Beschikbaarheid: 32 - 36, 36 - 40 uur

Financiering Lucanet Herstructurering Retail Online Duits Private Equity CFO Rapportages Controlling Beursgenoteerd FMCG
Niet beschikbaarLaatste check: 7 mei 2018
Linkedin Contact
Profiel
CV & Portfolio

De afgelopen jaren heb ik vele opdrachten mogen vervullen waarbij herstructering de rode lijn was. De herstructurering was van toepassing op diverse vlakken, zoals juridisch, finance-team, financiering en accounting principles. Het bouwen aan een nieuwe basis waarop de organisatie verder kan geeft mij veel energie. 

In mijn laatste opdracht was de rode draad, herstellen van de (financiele) relatie met de shareholder, vervangen van het complete finance team en het wegwerken van bijna 50 audit issues en tijdig rapporteren van alle rapportages (maand, kwartaal, FC, Budget en Jaarcijfers). De organisatie is nu zover dat de functie overgedragen kan worden aan een vaste medewerker. 

In deze opdracht heb ik al mijn competenties kwijt gekund en veel voldoening uit mogen halen. Dit in combinatie met het verrijken van de organisatie is dit een win/win situatie geworden.

Branche/sector
Communicatie en Media, Consultancy, Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Handel en retail, Informatie en Communicatie Technologie (ICT)
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
Post-Doc
Titel (afgeronde opleiding):
MBA
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
8
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
AFAS
Goed
Lucanet
Goed
Windows Office
Goed
Exact
Goed
Twinfield
Goed
Excel
Goed
Powerpoint
Goed
mei 2016 - januari 2016
Project Manager
Structureren van de interne organisatie, focus op Finance en Logistics. MT bijstaan met retailadvisering met name op sturing van de organisatie (management vaardigheden).
januari 2016 - maart 2017
Head of F&C a.i.
Verantwoordelijk voor Finance & Control (Salarisadministratie, Facilitair Management, Office Automation, Legal en Procurement). De opdracht was alle afdelingen naar een hoger niveau te brengen, dat past bij de kwaliteit die behoort bij een beursgenoteerde organisatie. Aanscherpen van de AO/IC, verbeteren van de QTC, projectleider van systeemimplementatie.
november 2014 - september 2015
CFO a.i.
Vervangend lid van de Board. Verantwoordelijk voor het Finance en Accounting team in NL, directe aansturing van de Controller DE. Verantwoordelijk voor de rapportages van de gehele organisatie, valutabeheer (>$ 5mio/jaar)
december 2012 - november 2014
FD a.i.
Lid van het management team en verantwoordelijk voor de gehele financiële huishouding van het bedrijf. Vanuit de financiële kant verbeteren van de processen en rentabiliteit.
januari 2012 - juni 2013
Manager Management Services a.i.
Lid van het management team. Integratie van de backoffice van VME Nederland BV met die van Trendhopper Holding en te komen tot een gemeenschappelijke cultuur. Het MT bestond uit de algemeen directeur, de inkoopdirecteur en de manager management services. Mijn rol was vooral gericht op het managen van de gehele backoffice en alle processen die daarbij behoren. Belangrijkste taakgebieden: Databasemanagement, Finance & Control, HRM, Juridisch en ICT.
februari 2011 - december 2011
CFO a.i.
Samen met de in mei aangestelde Algemeen Directeur hebben wij van de RvC de opdracht gekregen om de continuïteit van de formule Trendhopper te waarborgen.
januari 2011 - januari 1970
Freelance Docent
Freelance Docent bij de LOI
augustus 2010 - april 2012
Business and Retail Controller a.i.
Belangrijkste taak bij aanvang was ondersteuning bieden aan de begroting van 2011. Deze begrotingscyclus was vroegtijdig ingezet vanwege de implementatie van SAP begin 2012. Diverse taken van de business controller vervuld die hebben geleid tot reporting aan HQ Wessanen.