terug naar selectie

Harrie Wilms

Operationeel Directeur
Vakgebied: Management & support – directie
Functie: Operationeel Directeur, Adjunct-directeur, Vestigingsdirecteur
Locatie: Heel Nederland
Tarief: €80 - €135
Beschikbaarheid: 20 - 24, 24 - 32, 32 - 36, 36 - 40, In overleg uur

Medische staf Samenwerkingsverband Zorginitiatieven Implementatie Huisartsenzorg Begroting Projectmanagement Zorgmanager Substitutie Strategisch ZBC Fusie Kostprijsberekening Transformatie Analytisch Directie Verandermanagement Lean MT Innovatie Ziekenhuis Ondernemingsraad
BeschikbaarLaatste check: 2 juni 2020
Linkedin Website Contact
Profiel
CV & Portfolio

Het besturen van een zorgonderneming is een uitdaging waar ik inmiddels ruim 25 jaar bestuurders bij ondersteun. In de afgelopen decennia heb ik een brede en diepgaande kennis ontwikkeld van de hele zorgketen in een ziekenhuis. Daarbij kan ik ook mijn ervaring met zorgverzekeraars, de NZa, het ministerie van VWS en banken/financiers  inzetten. Vraagstukken waar ik als interim manager graag op wordt ingezet:

►Het organiseren van de optimale zorg in de regio vanuit samenwerking, waarbij de transitie van de zorg zodanig word vormgegeven dat de continuïteit is gewaarborgd. Ik snap hoe de gehele zorgketen werkt en zie waar de verbetermogelijkheden liggen. Daarbij spreek ik de inhoudelijke taal van iedere medische specialist. In de afgelopen 15 jaar heb ik met alle 26 vakdisciplines aan tafel gezeten om hun zorgtrajecten in kaart te brengen.

► Vraagstukken die van belang zijn voor innovatieve zorg alsook het verbeteren van de portfolio. Als interim manager heb ik samen met managers en professionals significante verbeteringen mogen realiseren in de  Zorgprogrammering, gekoppeld aan de uitgewerkte kostprijzen en opgestelde budgetten in een volledig bedrijfsplan voor de betreffende vakgroepen/afdelingen.

►Het inrichten van de optimale klantreis. Mijn visie is dat iedere zorgprofessional de patiënt aan je balie de zorg en aandacht zou moeten verlenen zoals je zou doen bij je eigen vader of moeder.

Het succes van de klantreis is daarbij afhankelijk van de verbeteringen in de zorglogistiek alsook van de inzet en werkvreugde van de betrokken medewerkers.  De optimalisatie van de  klantreis of zorgpad levert aansprekende resultaten:

- Kortere toegangstijden en doorlooptijden waardoor de wachttijden afnemen.
- De financiën zijn op orde, door een betere verhouding van de kosten bij de omzet.
- Naam- en imagoverbetering van de instelling.
- Professionele en prettige werksfeer voor de zorgverleners.G

- Goede verbindingen in de gehele zorgketen

Branche/sector
Consultancy, Gezondheidszorg en welzijnszorg
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
WO
Titel (afgeronde opleiding):
drs. MSc
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
15
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
ZIS
Goed
MS-Office
Expert
MCS, Utra-agenda
Goed
Cognos
Goed
Logex
Goed