terug naar selectie

Hans Schepman

Algemeen directeur / CEO
Vakgebied: Management & support – directie
Functie: Algemeen directeur / CEO, Adjunct-directeur, Operationeel Directeur, Vestigingsdirecteur
Locatie: Heel Nederland, Benelux, Duitsland
Tarief: €100 - €150
Beschikbaarheid: > 40, In overleg uur

technisch management industriele organisaties Lean Changemanagement productie Algemeen management Algemeen directeur
BeschikbaarLaatste check: 9 november 2018
Linkedin Website Contact
Profiel
CV & Portfolio

Na mijn opleiding aan de technische universiteit in Delft, kenmerkt mijn loopbaan zich door een groei van technisch management naar algemeen management in zowel kleine als grotere technisch georiënteerde productieorganisaties.
Gespecialiseerd als algemeen directeur (a.i.) binnen complexe (familie-)ondernemingen waar een strategische heroriëntatie noodzakelijk is op basis van een goede markt-, bedrijfskundige, technische en financiële analyse.

Ondernemer, klantgericht en relatiegedreven in een internationale markt.
Ervaring met veranderingsprocessen en het optimaliseren van productieorganisaties.

Open, charismatisch en met het vermogen om mensen te binden, maar ook doortastend.
Met gevoel voor humor en relativeringsvermogen en een hands-on mentaliteit, maar ook de wil en diepgang om zich de specifieke materie en relevante details eigen te maken.
Is niet bang om te delegeren en mensen zelf verantwoordelijkheid te laten dragen, maar zorgt tegelijkertijd voor een stevig vangnet door het inbouwen van checks and balances.
Is communicatief sterk naar alle stakeholders.
Een teamspeler, die natuurlijk gezag uitstraalt, vertrouwen inboezemt en integer is.

 

"Hard op de inhoud en zacht op de relatie"

Branche/sector
Bouw en Vastgoed, Consultancy, Industrie en productie, Technische dienstverlening
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
WO
Titel (afgeronde opleiding):
ir.
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
2008
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
MS Office
Goed
november 2016 - maart 2017
Algemeen Directeur Lan Abar Halfweg
• Directeur ai Lan | Abar te Halfweg. (3 mnd, 40 FTE) Lan | Abar ontwikkelt en bouwt End of Line automatiseringsoplossingen voor de voedselverwerkings- en verpakkingsindustrie. Resultaten: o Continuering van de onderneming, in control krijgen, professionalisering, standaardisatie.
maart 2015 - augustus 2015
Strategisch advies Boogaart Almere
• Advies bij Boogaart, onderneming in groenvoorziening in Almere. (5 mnd, 50 FTE) o Bepalen strategie, management informatie/ KPI's, reductie van "kwetsbaarheid" en voorbereiding fusie met ander groenvoorzieningsbedrijf.(Boogaart/Eijkelboom)
mei 2013 - februari 2014
Algemeen Directeur Rouweler Groep
• Alg. Directeur ai Rouweler Groep B.V./TuinVisie B.V. te Enter. (9 mnd, ca 100 FTE) Rouweler Groep B.V. /TuinVisie B.V. is een complexe familieonderneming, werkzaam in de productie van betonnen sierbestrating (tegels en stenen), alsmede de handel in materialen voor de tuin (blokhutten, hout, kunstgras etc.) met de hoofdvestiging en productielocatie in Enter en vestigingen in Heino, Utrecht en Nieuwerkerk aan den IJssel. Resultaten: o Het structureren en reorganiseren van de organisatie. (van 106 naar 80 FTE) o Het omvormen van een organisatie met “eilanden structuur” naar “processtromen”. o Het ontwikkelen van een nieuw productie planningssysteem, waardoor de voorraden structureel verlagen en het verbeteren van de liquiditeitspositie. o Het (mede) opstellen en implementeren van een concept, waarbij TuinVisie WebShops bij ca 50 klanten geïmplementeerd zijn. o Het sluiten van één van de productiefaciliteiten en saneren van onrendabele producten. o Het verkrijgen van een noodzakelijke seizoensfinanciering. (Bijzonder Beheer)
januari 2011 - april 2012
Algemeen Directeur gebr. Kooy BV
• Algemeen Directeur ai Gebr. Kooy B.V. te Enschede. (15 mnd, 130 FTE) Gebr. Kooy B.V. is een zeer klassieke familieonderneming, met complexe familieverbanden, werkzaam in kunststof dakwerkzaamheden, isolatiewerkzaamheden voor de industriële sector en utiliteitsbouw. Resultaten: o het voeren van “crisis-management” en het opstellen van een ondernemingsplan. o het “up-to-date” maken van de financiële- en management informatie. o het “verkoop klaar” maken van de onderneming vanuit een "Bijzonder Beheer" situatie. o het invoeren van “Deeltijd WW” en het doorvoeren van een reorganisatie van 130 FTE naar 100 FTE.
maart 2010 - januari 2011
Directeur U-Boat Worx BV
• Directeur ai U-Boat Worx B.V. te Breda, een jonge onderneming die exclusieve duikboten ontwerpt, produceert en verkoopt. (8 mnd, 15 FTE) o Ontwikkeling, productie, assemblage en certificatie van proto 3 persoonsduikboot. o Ontwikkeling, productie en assemblage van 2 persoonsduikboot.
april 2009 - januari 2010
Change manager en supply chain SPM Stork
• “Stork SPM te Hengelo, een producent van spuitgietmachines. (9 mnd, 150 FTE) o Het in opdracht van de RvC optimaliseren van de “Supply Chain”. o Het terugbrengen van de “niet-aanwezige delen” van > 1000 naar < 50. o Het opstellen en implementeren van het “Make or Buy” en “Inventory” beleid. o Het ondersteunen van directie bij implementatie van “veranderprocessen”.