terug naar selectie

Ernst Kolvenbag

Algemeen directeur / CEO
Vakgebied: Management & support – directie
Functie: Algemeen directeur / CEO, Adjunct-directeur, Commercieel Directeur, Directeur marketing & sales, Operationeel Directeur, Raad van Toezicht (RvT) - lid, Vestigingsdirecteur
Locatie: Brabant, Drenthe, Flevoland, Gelderland, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zuid-Holland, Randstad, Noord- Nederland, Oost-Nederland, Midden-Nederland, West-Nederland, Zuid-Nederland, Benelux, België, Duitsland, Europa, Buiten Europa
Tarief: €75 - €200
Beschikbaarheid: 24 - 32, 32 - 36, 36 - 40, > 40, In overleg uur

Recurring revenue Innovatie Verandering Groei Transformatie
BeschikbaarLaatste check: 6 december 2019
Linkedin Contact
Profiel
CV & Portfolio

Ik ben een ervaren manager in transformatie om een nieuwe groeifase mogelijk te maken, sales kracht en -effectiviteit te vergroten en om ‘recurring revenu’ verdienmodellen te creëren en te laten groeien.

Markten: IT, Data Management, Enterprise Information Management, Managed Services/XaaS, Machine 2 Machine, Internet of Things, Ai, Big Data, Smart Building, Location-based Services.

Internationaal: USA, Japan, China, Europa.

Branche/sector
Handel en retail, Informatie en Communicatie Technologie (ICT), Technische dienstverlening, Telecommunicatie
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
Post-HBO
Titel (afgeronde opleiding):
BA Commercial Economics
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
5
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
MS Office
Expert
februari 2018 - januari 1970
Real time data
Ontwikkeling van platform en diensten om kantoorgebouwen responsief te maken op haar gebruikers. Real-time gebruik van data (uit interactie tussen mensen en plaatsen in de gebouwen) vertaald naar optimalisatie van de werkomgeving en kostenvoordelen.
maart 2017 - januari 2018
Platform voor digitale diensten
Herpositionering van hardware leverancier/product naar een product als dienstenplatform, en daarmee een verandering van initieel verkoop naar meer continuïteit door verkoop uit contracten.
februari 2016 - februari 2017
Business Model change
Innovatie opdracht om traditionele verzekering te veranderen in een digitale dienst. Resultaat: nieuw en sterk onderscheidend product, meer controle voor zowel klant als verzekeraar, vat op claims, zeer hoge klant tevredenheid. Conceptontwikkeling, technology proof, plan van aanpak.
juni 2014 - december 2015
Pivot B2C - B2B
Pivot IoT technologie bedrijf. Herpositionering technologie naar een platform gericht op diensten voor de B2B. Organisatorische veranderingen, re-focus technologische ontwikkeling, herpositionering in markt.