terug naar selectie

Bernard Vuijk

Senior Project Manager
Vakgebied: Information Technology – management
Functie: Senior Project Manager, Implementatiemanager, Projectmanager, Projectmanager IT
Locatie: Heel Nederland, België, Europa, Buiten Europa
Tarief: €98 - €120
Beschikbaarheid: 24 - 32, 32 - 36, 36 - 40 uur

Projectmanagement Interimmanagement Programmamanagement
BeschikbaarLaatste check: 5 november 2018
Linkedin Contact
Profiel
CV & Portfolio

Bernard heeft een ruime werkervaring als programma- / projectmanager ICT met het uitrollen van omvangrijke ICT verander trajecten voor internationale organisaties en (lokale) overheid. Als manager en adviseur heeft hij meer dan 25 jaar succesvol projecten gerealiseerd op dit gebied, doordat hij belangen partijen goed kan motiveren en de neuzen voor de projectscope dezelfde richting op kan krijgen.

De missie van Bernard is om mensen te helpen het beste uit zichzelf te halen. Hij gelooft dat je betere resultaten zult behalen als je mensen laat werken met de juiste visie, aanpak, mindset en vooral met drive, competenties en passie. Naar zijn ervaring leidt dit tot meer werkplezier, betere prestaties en betere projectresultaten. De reden hiervoor is dat deze manier van leven leidt tot meer plezier in het leven en een gelukkiger bestaan ​​met zichzelf en met anderen.

Bernard begon zijn carrière als medewerker support en consultant en werkte in de public en commerciële sector voor diverse overheidsorganisaties en MKB-organisaties in de advisering, automatisering en sales support. Sinds 1993 is hij verbonden geweest aan meerdere opleidingsinstituten als docent. In 1994 begon hij als ondernemer een samenwerkingsverband onder de naam Business Compass en is organisaties gaan ondersteunen bij het oplossen van strategische vraagstukken. In 1999 trad Bernard toe tot Iquip (later Sogeti) als senior consultant en heeft lastige opdrachten die vooral samenwerking vereisten succesvol uitgevoerd. De laatste 10 jaar werkt hij als interim manager in omvangrijke ICT verander trajecten voor internationale organisaties en (lokale) overheid.

Hij heeft een ruime ervaring met consultancy, projectmanagement en programmamanagement, procesmanagement en beheer, zowel met managementtaken als projectgericht. Kennis van ICT, organisatie, processen, financiën, kwaliteit en duurzaamheid. Hij is analytisch, creatief, gedreven, integer en oplossingsgericht. Werkt met methodes en technieken zoals GROKIT, COPAFIJTJE, Procurement, stakeholders-, communicatie management, LEAN, PPM, Prince2 en Scrum/Agile. Is communicatief sterk, omgevingssensitief en een bruggenbouwer.

Hij heeft affiniteit met ICT en digitalisering, verandermanagement, interim management, communicatie op strategisch, tactisch en operationeel. Ervaring met aanbestedingen, AVG/GDPR, administratieve processen, data-migratie, BI rapportage tools, IT-infrastructuur, inkooptrajecten, procesmodellering, architectuur (TOGAF) en applicatie ontwikkeling. Ervaring met implementatie van Oracle, VMS, POS, SAP, ERP- en CRM-systemen en de functionele beheerorganisatie (ITIL, Bisl).   

Hij biedt toegevoegde waarde om ingezet als op programma’s en/of projecten als trouble shooter / of trajecten die nieuwe elan nodig hebben.

Branche/sector
Consultancy, Handel en retail, Informatie en Communicatie Technologie (ICT), Onderwijs en Onderzoek, Overheid en semi-overheid, Telecommunicatie, Banken en Verzekeraars
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
Post-Doc
Titel (afgeronde opleiding):
bac, rm
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
23
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
ERP
Goed
CRM
Goed
VMS
Goed
Microsoft
Goed