terug naar selectie

Bas van de Linde

Manager Finance & Control
Vakgebied: Finance & Accounting – management
Functie: Manager Finance & Control, CFO / Financieel directeur, Directeur Finance & Control, Finance Manager, Manager Finance, Manager Financiële Administratie 
Locatie: Brabant, Gelderland, Limburg, Utrecht, Oost-Nederland, Zuid-Nederland
Tarief: €80 - €100
Beschikbaarheid: 1 - 8, 8 - 16, 16 - 20, 20 - 24, 24 - 32, 32 - 36, 36 - 40, In overleg uur

Finance Professional
Niet beschikbaarLaatste check: 28 april 2019
Linkedin Contact
Profiel
CV & Portfolio

Persoonlijk profiel

Senior Financial; goede en ervaren communicator; scherp analytisch vermogen en getraind cijfermatig inzicht.

Ruime ervaring in veranderings- en crisismanagement; gericht op efficiënt en resultaatgericht werken (incl. coaching van medewerkers hiertoe)

Bewezen leidinggevende capaciteiten.

01/2018-heden:

Interim opdracht Bosal Germany; Controller, 4 dagen pw
Interim opdracht Bronneberg bv Helmond Controller, 1 dag pw

04/2014-01/2018
Groepscontroller, Groep Jumbo Groenewegen bv, Helmond.

Een internationaal productie- en servicebedrijf in trailers en aanverwante producten.
Opbrengsten € 15 miljoen; 225 FTE.

Werkzaamheden:

Leiding geven aan 4 medewerkers in Nederland en aan de controller in Bosnië;
Efficiënt maken en herstructureren van de administratieve processen en de AO/IC ;
Aanspreekpunt en verantwoordelijk voor de maand- en jaarafsluiting te Nederland en Bosnië. Het betreft 5 nederlandse-  en 2 bosnische vennootschappen.

Verantwoordelijkheden:

Verantwoordelijk voor de AO/IC, de planning & control cyclus (IFRS/GAAP);
Naast Financiën (Nederland en Bosnië) verantwoordelijk voor HRM;
Lid van het MT;
Rapporterend aan de Managing Director Nederland.

02/2011 – 04/2014
De navolgende interim opdrachten:
2013: Interim Finance Manager, Geze Benelux bv, Eindhoven.
100% dochter van Geze GmbH, een global productiebedrijf in constructiesystemen m.b.t. deur-, raam en veiligheidstechnologie. Opbrengsten (Benelux): € 14 miljoen, 40 FTE.
Werkzaamheden / Verantwoordelijkheden:

Leiding geven aan 3 medewerkers;
Efficiënt maken van de administratieve processen;
Verantwoordelijk voor de AO/IC, de planning & controlcyclus (IFRS/GAAP); zelfstandig opmaken van de jaarrekening;

Rapporterend aan de Managing Director Nederland en de Financial Director Duitsland.

2012: Interim Finance Manager Europa, Travix, Oosterhout/Utrecht/Haarlem.
Een global online reisbedrijf. Opbrengsten (groep): $ 1,1 miljard, 450 FTE.

Werkzaamheden / Verantwoordelijkheden:

Leiding geven aan 2 teams van in totaal 12 medewerkers;
Verantwoordelijk voor de AO/IC, de planning & control cyclus (IFRS/GAAP);
Medeverantwoordelijk voor de Europese consolidatie van de groepsjaarrekening van 15 vennootschappen op kwartaalbasis; rapporterend aan de Global Finance Manager.

2011: Interim Controller, van Arnhem Bouwgroep, Culemborg.
De groep bestaat uit 11 groepsmaatschappijen en 12 minderheidsdeelnemingen.

 Opbrengsten (groep): € 70 miljoen, 50 FTE.

Werkzaamheden / Verantwoordelijkheden:

Leiding geven aan 3 administratief medewerkers;
Turn around van gegevensgerichte naar systeemgerichte administratieve organisatie;
Planning- & control cyclus (projectadministratie/calculatie/geconsolideerde jaarrekening).


09/2004 – 02/2011
Mede-eigenaar,  de Linde Groep Werving & Selectie, Eindhoven.
Een internationale dienstverlener op het gebied van werving, selectie en headhunting op

HBO- en academisch niveau.
Werkzaamheden / Verantwoordelijkheden:
Verantwoordelijk voor alle  financiële zaken en personeelszaken;

Het voeren van intakes met kandidaten; het opmaken van persoonlijkheidsprofielen;
Verantwoordelijk voor begrotingsproces en interne/externe financiële rapportages;


04/1999 – 08/2004

Groepscontroller, Libridis Groep, Sittard.
Groothandel en logistiek dienstverlener in boeken en aanverwante multimedia-artikelen.
5 vennootschappen te Sittard; 2 te België.

Opbrengsten: € 23 miljoen, 320 FTE.

Werkzaamheden / Verantwoordelijkheden:

Leiding geven aan assistent-controller en 5 administratief medewerkers;
Lid stuurgroep van diverse projecten zoals ABC-project, prestatie-indicatoren-project;
Invulling geven aan de planning- & controlcyclus en de AO/IC;
Verantwoordelijk voor consolidatie van de groepsjaarrekening van 10 vennootschappen;
Lid van het MT; rapporterend aan de algemeen directeur.
 

04/1998 – 03/1999

De navolgende interim opdrachten
Interim Controller, Waterbedrijf Gelderland, Arnhem.

Vanwege fusie diverse  financiële rapportages en processen integreren en implementeren.

Interim Controller, Cebeco Handelsraad, Rotterdam.

Hoofd Administratie (3 personen); AO/IC en interne/externe rapportages van de fondsen (nadruk lag op het pensioenfonds).

10/1994 – 03/1998

Controller, T.M. van Dommelen verpakkings-groothandel, Berkel en Rodenrijs.

Werkzaamheden / Verantwoordelijkheden:

Leidinggeven aan 4 medewerkers;
Verantwoordelijk voor alle financiële zaken en personeelszaken;
Lid van het MT

12/1991 – 09/1994

Controleleider, Mazars Registeraccountants, Rotterdam.
(Nivra NAC I+II behaald en aansluitend Heao afstudeer richting RA).
03/1989 – 11/1991
Assistent Accountant, Ernst&Young, Utrecht.
Aangevangen met de studie NIVRA in de avonduren en weekenden.
Automatisering
SAP; FIS 2000 (AS-400); LISO (ERP-systeem, in eigen beheer); Hyperion; MS Office; Exact Globe, Unit 4

Branche/sector
Bouw en Vastgoed, Financiële dienstverlening, Handel en retail, Industrie en productie, Transport en Logistiek
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
Post-HBO
Titel (afgeronde opleiding):
bachelor heao/nijenrode accountancy
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
1
Ervaring als MT-lid
Ja
Software kennis
excel
Expert
exact
Goed
unit4
Goed
Sap Bus 1
Expert
Sap
Goed