terug naar selectie

Ate Smit

(Bedrijfs-) Adviseur
Vakgebied: Management & support – project & overig
Functie: (Bedrijfs-) Adviseur, (Bedrijfskundig) adviseur
Locatie: Heel Nederland
Tarief: €60 - €75
Beschikbaarheid: 1 - 8, 8 - 16, 16 - 20, 20 - 24, 24 - 32, 32 - 36, 36 - 40 uur

implementatie RACI frontpage jeugdzorg ZZP gemeente aris lean procesdocumentatie requirements uitzend AO/IC process mapper RASCI IREB mavim available procesontwerp procesanalist RVB procedure manual WMO procesbeschrijving business analist documentalist freelance procesverbetering AO werkinstructie visio workinstruction improvement handboek prince2 administratieve organisatie
Niet beschikbaarLaatste check: 7 augustus 2019
Linkedin Website Contact
Profiel
CV & Portfolio

Ik help diverse organisaties bij het analyseren, structureren, ontwerpen, stroomlijnen,  documenteren en implementeren van processen, procedures en de zaken die daar direct aan gerelateerd zijn, zoals de IT-ondersteuning en de organisatorische taakverdeling.

De laatste 22 jaar werk ik freelance.

Daarvoor heb ik meer dan 10 jaar, in diverse rollen, IT-trajecten gedaan voor klanten van software houses en ook cursussen gegeven op het gebied van methoden en technieken voor IT ontwikkeling en procesontwerp.

De eerste vijf jaar van mijn loopbaan was ik assistent accountant bij een interne accountantsdienst.

Bij mijn opdrachten leg ik bijna altijd een aansprekende documentatie aan (web based manual / kennisbank). Daarbij weet ik:

-             de waardenstroom LEAN op te zetten (via precedentienalyse) en daarmee een voorwaarde te scheppen voor verdere stroomlijning;

-             een goede basis neer te leggen voor de IT-ontwikkeling (userstories, requirements);

-             de latere implementatie soepeler te laten verlopen;

-             de transparantie te vergroten;

-             de bedrijfskennis beter benaderbaar te maken;

-             langs die weg de continuïteit te vergroten en

-             de organisatie een instrument te verschaffen om blijvend te verbeteren.

Bij mijn diensten heb ik ervaring opgedaan met de gereedschappen Mavim, Pyravision, Aris, SDW, Visio en Frontpage. Daarnaast heb ik zelf templates gemaakt voor het aanleggen van een digitale kennisbank, die met MS-Word te onderhouden is (zie Bizzknoweb.com).

Mijn opleiding bestaat uit:

-             een MBO opleiding op administra­tief / bedrijfseco­nomisch gebied;

-             een HBO-vervolg in de vorm van SPD I en II;

-             2 cursussen op bedrijfskundig gebied uit het programma van de Open Universiteit;

-             diverse cursussen op het gebied van AO/IC, systeemontwikkeling, informatiebeleid, procesontwerp en -beheer, requirements engineering (IREB).

In de sociale sfeer ben ik actief in verenigingen:

-          ledenadministratie voor een tennisvereniging (waar ik in het verleden ook twee keer een bestuursfunctie heb bekleed);

-          financiële administratie voor een kunstenaarsvereniging met galerie.

 

Branche/sector
Bouw en Vastgoed, Consultancy, Financiële dienstverlening, Gezondheidszorg en welzijnszorg, Industrie en productie, Informatie en Communicatie Technologie (ICT), Intermediairs, Overheid en semi-overheid, Transport en Logistiek, Banken en Verzekeraars, Welzijn, jeugdzorg en kinderopvang
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
HBO
Leidinggevende ervaringen
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
23
Ervaring als MT-lid
Nee
Software kennis
Mavim
Goed
Visio
Goed
Aris
Matig
SDW
Goed
Word Excel PowerPoint
Goed
Frontpage
Goed
januari 1996 - juli 2019
29 opdrachten
Adviseur / business analist voor AO, procesontwerp,-documentatie en kennisbeheer Ik help organisaties bij het inrichten en verbet eren van processen, procedures en de zaken die daar direct mee samenhangen, zoals de IT en de organisatorische taakverdeling. Daarbij leg ik een aansprekende documentatie aan, meestal in de vorm van een digitale kennisbank. Die documentatie kan mijn klant daarna zelf weer verder aanvullen en verbeteren. Op die manier verbeteren we samen niet alleen processen en procedures, maar door mijn aanpak wordt: - uw waardenstroom LEAN opgezet (via precedentieanalyse) en daarmee een voorwaarde geschapen voor verdere stroomlijning; - uw de organisatie transparanter, het kennisbeheer verbeterd en daarmee de continuïteit; - is er een mechanisme om de best practices blijvend te verbeteren. Om dit werk goed te kunnen doen, maak ik dankbaar gebruik van; - mijn financieel-/bedrijfskundige achtergrond; - mijn mix aan ervaring bij verschillende organisaties; - - 5 jaar accountancy; - - 15 jaar automatisering in verschillende rollen; - - 20 jaar diverse procesinrichtings- en verbeterprojecten. Ik heb ervaring met diverse tools voor het beschrijven van processen en procedures. Daarnaast heb ik zelf enkele templates ontwikkeld ( zie Bizzknoweb.com ) om snel en met eenvoudige middelen een digitale kennisbank (webbased manual) voor een klant op te kunnen zetten. Sinds ik freelance werk, heb ik 29 opdrachten gedaan voor verschillende (soorten) organisaties. U vindt de details op mijn LinkedIn profiel en in mijn cv. Belangstelling? smit@cinkel.com / 06 50 22 18 30 ================================================================== TAGS: Aris Mavim Visio SDW FrontPage procesontwerp procesverbetering procesbeschrijving procesdocumentatie analyse analysis business analist analyst design process uitzend improvement AO AO/IC administratieve organisatie TBV tijdelijk RACI werkinstructie workinstruction documentalist webbased manual freelance ZZP implementatie process mapper jeugdzorg WMO gemeente RVB lean requirements management engineering IREB available beschikbaar Cinkel Office Spijkenisse