terug naar selectie

Anne van der Wal

Commercieel manager
Vakgebied: Management & support – management
Functie: Commercieel manager
Locatie: Noord-Holland, Utrecht, Zuid-Holland, Randstad, Noord- Nederland, West-Nederland
Tarief: €110 - €130
Beschikbaarheid: 32 - 36, In overleg uur

BeschikbaarLaatste check: 15 januari 2020
Linkedin Contact
Profiel
CV & Portfolio

Mijn achtergrond is breed commercieel, marketing, sales/category management, inkoop, en met een duurzaam randje.

Brede ervaring in (food) retail. 

Ik ben erg positief ingesteld, draai nergens mijn hand voor om, krijg energie van om een team/collega's te ontwikkelen, enthousiasmeren en samen een resultaat te bereiken. Strategisch-tactisch én operationeel. Sterk in business development, nieuwe initiatieven opzetten en uitwerken. Tevens programma management. Wil absoluut impact hebben!

Vanuit de gedachte:
Alles is mogelijk,
positieve benadering,
keep it simple

Branche/sector
Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Handel en retail
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
WO
Titel (afgeronde opleiding):
WO
Leidinggevende ervaringen
Strategisch, Tactisch, Operationeel
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
5
Ervaring als MT-lid
Ja
september 2018 - juni 2019
Holland & Barrett, head of categories, promotion and supply chain
Gedurende ruim 9 maanden verantwoordelijk voor omzet, marge en samenstelling van het assortiment bij Holland and Barrett Benelux. Inclusief category management, buying, promotie en supply chain. Team van 12 personen.
januari 2017 - mei 2018
Cargill Strategic Marketing and Innovation Development
Opzetten van strategische en commerciële marketing processen en tools voor meer markt gericht denken (trends, klanten en categoriën) en minder de (productie) keten leidend laten zijn - Breed implementeren van deze nieuwe manier van werken binnen en buiten het marketing team - Begeleiden van de (internationale) strategische product portfolio agenda - Rapporterend aan de Global Sales, Marketing and Innovation Director.
februari 2015 - juli 2016
Superunie Program Director Category Management and Private Label
- Ontwikkelen van een gemeenschappelijk nieuw merk, ter vervanging van de verschillende huismerken (Perfekt, Markant, Spar), voor Superunie en de 13 leden van de coöperatie. - Verantwoordelijk voor ontwikkeling van het volledige nieuwe concept, aansturing van het proces intern (Superunie én leden) en extern met bureau's voor nieuwe merk positionering en verpakkings-uitgangspunten, inclusief consumenten onderzoeken. - Opstart en gereed voor eerste uitrol van de categorieën. Ontwikkeling marketing plan. Interne communicatie van de verandering naar winkelmedewerkers bij alle (13) supermarktorganisaties. Externe marketing communicatie van de introductie naar de consument voor wat betreft de eerste categorieën en producten. Inclusief ontwikkeling van de website. - Daarnaast invoering en het doorvertalen van een nieuwe methodiek voor het maken van assortiments plannen bij Superunie.