terug naar selectie

Abdel Bouhna

Groeps- / Group Controller
Vakgebied: Finance & Accounting – control
Functie: Groeps- / Group Controller, Business controller, Medewerker Planning & Control , Medewerker Finance & Control , Financial Controller, Credit controller, Cost controller, Controller, Concern controller, Project Controller
Locatie: Flevoland, Noord-Holland, Utrecht, Zuid-Holland, Randstad, Midden-Nederland, West-Nederland
Tarief: €97 - €110
Beschikbaarheid: 36 - 40, > 40 uur

FINREP complexe rapportage LCR, Liquidity Regulatory consolidatie
Beschikbaar vanafLaatste check: 1 augustus 2018
Linkedin Contact
Profiel
CV & Portfolio

Ik ben een reporting professional & (sr.) controller en hou mij op interim basis 17 jaar bezig met het oplossen van complexe  Reporting, Controlling en Data vraagstukken binnen grote- en financiële instellingen.

Mijn sporen heb ik verdiend tijdens turbulente crisissituaties en projecten binnen de finance organisatie  bij ING, Leaseplan, ABN AMRO, Fortis, SNS, PwC, IBM, Schiphol en Conquaestor. Denk hierbij aan verbetertrajecten reporting & controlling aspecten, inrichting deel aspecten binnen Regulatory, M&A, Due Diligence, carve-outs, reorganisaties, ontvlechten, integraties en separaties. In mijn rol ben ik een proactieve professional met overview, die CFO en sr. management adviseert (en problemen aanpakt) m.b.t. essentiële reporting & controlling vraagstukken. Denk hierbij aan:

•          DNB - Regulatory reporting (FINREP implementatie, Liquidity LCR Delegated Act CRDIV integratie binnen Group finance)

•          Externe reporting (jaarrekeningtraject financiele instellingen, diverse IFRS notes)

•          Vereenvoudigen en verbeteren financiële en MI data-output uit ERP/MIS systemen (inrichting en ontsluiten).

•          Zeer kundig met Excel en PowerPoint oplossingen

•          Het adviseren, inrichten en analyseren van complexe financiële- en business rapportages (KPI’s, watervallen, presentaties, performance measurement, Asset under Management/Custody, balans en P&L)

•          Finance business partner (CFO, MT, Risk, business, big 4 auditors, controllers en IT).

•          Oplossen ad-hock vraagstukken en deelname aan projecten

•          Optimaliseren en inrichten planning & control met scenario analyses (richting geven en coördinatie).

Ik ben continue in de ‘verbetermodus’ om rapportages efficiënter te maken. Verder weet ik snel onderliggende afdelingen te benaderen en te verbinden.

Branche/sector
Bouw en Vastgoed, Consultancy, Financiële dienstverlening, Informatie en Communicatie Technologie (ICT), Intermediairs, Technische dienstverlening, Transport en Logistiek, Banken en Verzekeraars
Hoogst afgeronde opleidingsniveau
Master
Leidinggevende ervaringen
Aantal jaren werkervaring als zelfstandige
10
Ervaring als MT-lid
Nee
Beschikbaar per
01-01-2019